مدعیان حقوق بشر همواره به حفظ کرامت انسانی بی توجه هستند

دکتر زمانی گفت: کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند همواره کرامت انسانی را مورد هدف قرار داده اند و هرگز مدعیان دروغ بشر نتوانسته اند حافظ کرامت انسانی باشند.

« دکتر اسماعیل زمانی» در خصوص حقوق بشر آمریکایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از رسالت های شکل گیری سازمان حقوق بشر حفظ کرامت انسانی و مصونیت بخشی به انسان ها به ویژه کودکان و زنان است.

 

استاد دانشگاه و پژوهشگر علوم سیاسی افزود: سازمان حقوق بشر از جمله سازمان هایی است که زیر نظر سازمان های بین المللی شکل گرفت؛ این سازمان پس از جنگ جهانی دوم به رسمیت شناخته شد و یکی از وظائف اصلی آن این است که در وقوع جنگ حق انسانی ملت ها، مصونیت انسان های بیمار، کودکان و افراد مسن را حفظ کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت حقوق بشر و کرامت انسانی عنوان کرد: در دهه های اخیر به ویژه  از سال ۲۰۰۰ به بعد شاهد این هستیم که کشورهای مدعی کرامت انسانی و حقوق بشر دستشان به خون بی گناهان آلوده است. 

 

وی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی به ویژه در دهه شصت سخت ترین دوران انقلاب اسلامی بود حمله شیمیایی ارتش عراق به شهر سردشت که زمانی که سازمان ملل از افراد آسیب دیده این واقعه دعوت کرد تنها اظهار تأسف کرد و به این مطلب که خودشان این اسلحه های شیمایی را در اختیار عراق گذاشته است معترف نبود.

 

وی افزود: در واقعه تیرماه ۱۳۶۶ زمانی که واندرگرف در سیاست خارجی سیاست گذاری آمریکا موضوعی با این عنوان که بهتر است ریشه ایران در منطقه خلیج فارس خشکانده شود و بهترین راهکار تحریم های اقتصادی است.

 

پژوهشگرد علوم سیاسی ادامه داد: فیلم انیمیشنی با عنوان ۱۶ ساعت به پایان جهان پس از این سیاست ساخته شد که طی آن آمریکا از ناو وینسن هواپیمای مسافربری ایران را مورد حمله قرار داد و بیش از ۲۹۰ مسافر را به شهادت رساند.

 

زمانی بیان کرد: کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند همواره کرامت انسانی را مورد هدف قرار داده اند و هرگز مدعیان دروغ بشر نتوانسته اند حافظ کرامت انسانی باشند. 

 

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: وقتی از نخست وزیر کانادا می پرسند که شما که عضو اصلی سازمان حقوق بشر هستند در مقابل جنایت یمن سکوت کرده اید؟!!! و او در پاسخ می گوید: « هرگز نمی توانم از دلار نفتی عربستان برای مردم جامعه خودم بگذرم». 

 

 

کد خبر 1072571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha