مرکز رصد اجتماعی تشکیل شد

وزیر کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با بحث آسیب های اجتماعی گفت: مرکز رصد اجتماعی در وزارت کشور تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه نشست شورای اجتماعی گفت: در جلسه امروز شورای اجتماعی موضوع مهم و پر اهمیت مورد تاکید مقام معظم رهبری در جلسات مختلف که شورای اجتماعی در محضر ایشان داشتند به منصه تحقق، تکمیل و اجرایی شدن رسید.

 

وی با بیان اینکه مرکز رصد اجتماعی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در وزارت کشور تشکیل می شود، اظهار داشت: این جامعه موجود پرتحرک، پویا و فعالی است و اگر بخواهیم این جامعه را به عنوان عرصه فعالیت عموم مردم، مدیریت، برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم، می بایست دارای اطلاعات، داده ها و آمار رفتاری جامعه در حوزه های مختلف و در زمان های متفاوت و جغرافیای مختلف باشیم و به همین دلیل مرکز رصد اجتماعی تشکیل و کارش را آغاز کردند.

 

وی با اشاره به گزارش دستگاه های مختلف از جمله قوه قضاییه، وزارت کشور و سازمان بهزیستی در جلسه امروز گفت: این گزارش ها نشان دهنده این بود که زحمات زیادی کشیده شده است و همه اینها باید در مرکز رصد اجتماعی کشور لینک شوند و امیدواریم این پدیده که پدیده مبارکی است بتواند مثمرثمر باشد.

 

رحمانی فضلی تاکید کرد: امروز از سازمان هایی چون وزارت کشور، کمیته امداد، بهزیستی و هر دستگاه و نهادی که به هر عنوانی مسئول است، می خواهیم از این داده ها و آمارها استفاده کنند چرا که این یک فرصت و ظرفیت است که باید مورد استفاده قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: همه باید با یک ظرفیت مشترک در زیرساخت ها و نرم افزارها عمل کنند و وزارت کشور به همه دستگاه ها لینکی می دهد که از این داده ها استفاده کنند و توصیه می کنیم همه دستگاه های اجرایی که می توانند منشاء تغییرات باشند با رصد و تحویل مناسب بسترسازی بهتری را در این رابطه داشته باشند و از این جریان مراقبت و صیانت کنند.

کد خبر 1072597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha