تشکل های مردم نهاد نقش موثری برای مقابله با اعتیاد دارند

فرماندار شهرستان گچساران ضمن تاکید بر اقدامات صورت گرفته برای گرایش کمتر مردم به مواد مخدر، گفت: تشکل های مردم نهاد در مقابله با اعتیاد نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دومین همایش منطقه ای «اعتیاد، چهره ها و چالش ها» با محورهای جوانان و اعتیاد، اعتیاد و چالش ها، بررسی عوامل خطرزا و زمینه ساز اعتیاد، تغییر چهره اعتیاد و علل گرایش به مواد صنعتی و محرک های جدید امروز (۱۳ تیر ماه) در سالن جلسات تالار فرهنگیان گچساران در حال برگزاری است.


«علیرضا اتابک» در این همایش ضمن تذکر نسبت به اینکه راضی به برگزاری این همایش نبوده، گفت: باید تلاش کرد تا این نشست مختصرتر برگزار شود، چرا که در محیطی بسته قرار داریم و وضعیت شهرستان از حیث کرونا چندان مطلوب نیست.


فرماندار شهرستان گچساران با اشاره به اینکه باید با فرهنگ سازی کاری انجام داد که زمینه های اعتیاد در جامعه کمتر شود، اظهار کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر، امحاء و مبارزه با کشت خشخاش در شهرستان گچساران کارهای خوبی صورت گرفته است.


وی ضمن تاکید دوباره بر اقدامات صورت گرفته برای گرایش کمتر مردم به مواد مخدر، یادآور شد: هر کجا نقش مردم در اجتماع پر رنگ شد، جواب گرفته ایم، ضمن اینکه تشکل های مردم نهاد در مقابله با اعتیاد نقش موثری دارند.


اتابک با اشاره به اینکه در گچساران تغییر بافت به نوعی تاثیرگذار است، ادامه داد: اگر سیمای شهر تغییر کند به مقابله با اعتیاد هم کمک می کند و اعتیاد از مکان های فرسوده و پرخطر نیز رخت خواهد بست، چرا که توسعه فضاهای  آموزشی، ورزشی، پارک ها، کتابخانه و ... در کاهش اعتیاد بسیار موثر است.


فرماندار شهرستان گچساران گفت: معتقدم اگر ما به سمت تغییر محیط برویم و زمینه های محیطی برای آرامش مردم و اشتغال زایی به وجود بیاوریم، یقینا با کاهش اعتیاد روبرو خواهیم شد، گرچه در بحث کاهش اعتیاد شهرستان گچساران شرایط مطلوبی دارد.

کد خبر 1072632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha