بخش صنایع تبدیلی و زیرساختی کشاورزی گیلان مغفول مانده است

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه لازم است آمایش سرزمینی در تصمیم‌گیری‌های کلان گیلان مورد توجه قرار گیرد گفت: بخش صنایع تبدیلی و زیرساختی کشاورزی گیلان مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (یکشنبه، 13 تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: بخش صنایع تبدیلی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کشاورزی در گیلان مغفول مانده و در سال‌های گذشته تاکنون کار خاصی در آن انجام نشده است.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان توجه به مسائل کلان اقتصادی استان و همچنین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده را مورد تاکید قرار داد و ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه عنوان کرد:‌ باید به ظرفیت‌های داخلی استان گیلان نگاه ویژه‌‌تری داشته باشیم.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه موضوع آمایش سرزمینی برای تصمیم‌گیری‌های کلان باید مورد توجه قرار داشته باشد تصریح کرد: یکی از محورهای مهم توسعه در گیلان بخش کشاورزی محسوب می‌شود و ما می‌توانیم با هدایت منابع و اعتبارات به این سمت و سو به شکلی بهره‌وری را در استان افزایش دهیم.

 

وی اعمال یک نگاه ویژه به سمت کشاورزی استان گیلان را لازم و ضروری اعلام کرد و با تاکید بر اینکه روی بخش صنایع تبدیلی و زیرساختی کشاورزی استان کار خاصی انجام نشده است یادآور شد:  صنایع تبدیلی می‌تواند به بهره‌وری، گردش مالی و جذابیت بیشتر حوزه‌های اقتصادی استان گیلان کمک کند.

 

وی ضمن انتقاد از بروکراسی اداری و تداخلاتی که به سبب برخی ادارات و سازمان‌ها به وجود می آید با اشاره به اینکه موارد اینچنینی موجبات نگرانی تولیدکنندگان را فراهم می‌کند گفت: نباید از ظرفیت شرکت پگاه گیلان غافل شویم زیرا تاکنون در بحث سرمایه‌گذاری‌هایی  که شرکت شیر ایران می‌توانست داشته باشد غفلت شده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس رفع معضل بیکاری جوانان در استان گیلان را هم متذکر شد و ابراز داشت: امیدواریم در کنار برنامه‌ریزی‌های خوبی که جهت حمایت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی انجام می‌شود از حجم بروکراسی اداری هم کاسته شود تا کارها روند سریع‌تری به خود بگیرند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به اینکه کج سلیقگی‌هایی که برخی ادارات استان گیلان دارند باید کم شود و موانع به حداقل برسد خاطرنشان کرد: برای فراهم آوردن زمینه و موجبات توسعه و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در استان گیلان لازم است همه بخش‌ها و دستگاه‌ها پشتیبانی لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 1072645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha