گلستان در آستانه موج پنجم شیوع ویروس کرونا

جعفری به احتمال ورود گلستان به پیک پنجم کرونا در ابتدای مرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: بیماران سرپایی کووید۱۹ سیل فزاینده ای در استان داشته و به دنبال آن نیز بار بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان افزایش یافته است.

«ناهیدجعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بیماران سرپایی کووید۱۹ سیل فزاینده ای در استان داشته و به دنبال آن نیز بار بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان افزایش یافته است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 370 بیمار در سطح استان بستری هستند، همچنین در طول 24 ساعت گذشته 80 پذیرش داشتیم که نسبت به هفته گذشته 15 مورد بار بستری بیماران ما روزانه افزایش یافته است.

 

جعفری بیان کرد: اگر این روند افزایش پیدا کند اوایل مردادماه امسال باید شاهد موج بیماری پنجم کرونا در استان گلستان باشیم.

 

وی افزود: بخش عمده ای از سالمندان ما واکسینه شدند و امیدواریم بار بستری سالمندان ما نسبت به پیک های گذشته کمتر شود.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: واکسیناسیون به طور 100 درصد از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری نمی کند و تنها مرگ و میر را کاهش می دهد لذا سالمندان و بیماران خاص باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

جعفری به حضور مسافران از استان های جنوبی به استان گلستان و مناطق ییلاقی اشاره کرد و گفت: فرماندار باید تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کند.

 

کد خبر 1072646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha