دغدغه های رهبری در بحث فرهنگ جدی گرفته شود

میرقربانی گفت: هشدارها و دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«سید سعید میرقربانی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: هشدارها و دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ جدی گرفته شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان اینکه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی ناشی از بی عفتی و بی حجابی است، افزود: به بحث عفاف و حجاب باید نگاه ویژه شود.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن، اسلام و بزرگان دین ما را به پرهیز از اسراف سفارش کرده اند، تصریح کرد: خانواده ها و مسئولان به صرفه جویی در مصرف آب و برق توجه ویژه کنند.

 

میرقربانی بر نهادینه سازی فرهنگ استفاده صحیح از آب و برق در جامعه تاکید کرد و گفت: در این خصوص باید برنامه های آموزشی اجرا و رسانه ها و فضای مجازی نیز مردم را به صرفه جویی دعوت کنند.

 

*بی حجابی معضلی اجتماعی است

«یاسر همدمی» نیز در این جلسه به هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: عدم توجه کافی به عفاف و حجاب آسیب هایی را به دنبال داشته است.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با بیان اینکه حجاب امری شخصی نیست و مرتبط با اجتماع است، تصریح کرد: یکی از عوامل طلاق عدم توجه به عفاف و حجاب است.

 

همدمی بی حجابی را معضلی اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: همه نهادها و اشخاص مسئول و دلسوزان در این خصوص باید دغدغه داشته و به آن توجه کنند.

 

سرهنگ«بهزاد قنبری» نیز در این جلسه به نصب تمثال های مبارک شهدا در شهر آستارا و لوندویل اشاره کرد و گفت: در این خصوص از شهرداران آستارا و لوندویل تقدیر و تشکر می کنم.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با اشاره به هفته عفاف و حجاب، افزود: حجاب یک چیز گران بهاست.

 

قنبری با بیان اینکه رفته رفته بی حجابی به فرهنگ تبدیل می شود، تصریح کرد: برای هفته عفاف و حجاب سپاه ناحیه آستارا برنامه های را با رعایت پروتکل های بهداشتی پیش بینی کرده است.

کد خبر 1072745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha