بهار عمرانی در امامزادگان شهرضا/طرح جامع امامزاده شاهرضا به مرحله اجرا رسید

عرب از اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ و تاثیرگذار در بیش از ۶ بقعه شهرستان شهرضا خبر داد و گفت: طرح جامع امامزاده شاهرضا نیز به مرحله اجرا رسیده است.

«فرهاد عرب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت طرح جامع امامزاده شاهرضا اظهار داشت: این طرح از سال 83 آغاز و پس از دو بار توقف در نهایت در سال 97 مجدد از سر گرفته شد و اقدامات فنی آن را آغاز کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان اینکه برای اجرای این طرح با برگزاری مناقصه پیمانکار را انتخاب و هماهنگی با 30 دستگاه اجرایی را انجام دادیم، ابراز داشت: هماهنگی و استعلام برای اجرای این طرج بیش از 6 ماه زمان برد.


عرب با بیان اینکه برای تدوین کامل طرح جامع امامزاده شاهرضا 50 جلسه با کارشناسان، افراد متخصص، ادارات مختلف و ... برگزار شد، تصریح کرد: در نهایت این طرح سال 98 به صورت کامل تدوین و رونمایی شد.


وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار 25 میلیارد تومانی برای اجرای اولیه این طرح گفت: در این طرح ایجاد خیمه گلستان شهدا در زمینی به مساحت دو هزار و 800 متر مربع پیش بینی شده است که اقدامات اجرایی آن را آغاز کرده‌ایم.


عرب با بیان اینکه در طرح اولیه راه‌اندازی خیمه گلستان شهدای امامزاده شاهرضا برش کوه پیش بینی شده بود، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی به دلیل تاریخی بودن بقعه و احتمال آسیب به آن در حین برش کوه با این طرح مخالفت کرد و این راستا بهره برداری از این پروژه در فضای مسطح را در دستور کار قرار دادیم.


وی همچنین به اقدامات در دستور کار عمرانی در دیگر بقاع شهرستان شهرضا اشاره کرد و افزود: در امامزاده سید ملک شاه روستای گرم افشار حدود دو هزار متر سالن با تربت خانه در دستور کار است که این اقدام با همکاری هیئت امنا بوده و تاکنون مرحله سفت کاری و نازک کاری را پشت سر گذاشته است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا اضافه کرد: با همت خیران شهرستان و روستا تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان برآورد برای این طرح پرداخت شده است. 


وی با اشاره به پروژه عمرانی در امامزاده محمد ابراهیم کرویه نیز گفت: در این امامزاده نیز راه‌اندازی 200 متر رواق الحاقی اجرایی شده که این رواق به رواق قبلی ملحق شده است.


عرب اضافه کرد: برای بهره برداری از این پروژه نیز 500 میلیون تومان هزینه شده است. 


وی با بیان اینکه در امامزاده شاه مراد روستای قعه رواقی به مساحت یک هزار متر زیربنا در دستور کار است، افزود: این پروژه از سال 97 آغاز شده بود که این پروژه نیز در دست انجام است.

کد خبر 1072753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha