کشف ۸۸ کنتور آب سرقتی در پی دستگیری ۲ سارق تا توقف کامیون حامل يک هزار و ۷۳۸ قطعه مرغ زنده قاچاق در سیب و سوران

اخبار انتظامی سیستان و بلوچستان مورخ ۱۳ تیرماه/ از کشف ۸۸ کنتور آب سرقتی در پی دستگیری ۲ سارق تا توقف کامیون حامل يک هزار و ۷۳۸ قطعه مرغ زنده قاچاق در سیب و سوران

 دستگيری 2 سارق حرفه ای و کشف 88 کنتور آب سرقتی از مخفیگاه سارقان

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "احمد ثمره حسینی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر وقوع چند فقره سرقت کنتور آب در سطح شهرستان زابل، دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران پلیس آگاهی  اين شهرستان قرار گرفت.

 

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسي چگونگي وقوع سرقت ها و استفاده از شگردهای خاص پلیسی در کشف جرم هويت سارقان را شناسائي کردند.

 

سرهنگ ثمره حسینی در ادامه بيان داشت: پلیس پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، با هماهنگی قضائی آنان را در مخفیگاهشان در یکی از بلوارهای اصلی شهرستان زابل دستگیر کردند.

 

وي ضمن اشاره به کشف وسايل سرقتي شامل 88کنتور آب و ابزار آلات مرتبط از مخفیگاه متهمان گفت: سارقان دربازجوئی های تخصصی تاکنون  به 10 فقره سرقت کنتور آب در سطح شهر اعتراف کردند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان زابل در پايان ضمن اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان نقش بسزائي در پيشگيري از سرقت و ناكام گذاشتن سارقان دارد و از مردم انتظار مي رود با رعايت نکات مهم پيشگيري، پليس را در عرصه برقراري نظم و امنيت ياري كنند.

 

با هوشیاری پلیس سیب و سوران کامیون حامل يک هزار و 738 قطعه مرغ زنده قاچاق و بدون مجوز بهداشتي توقيف شد

 

سرهنگ "حسین نوری فرید" - فرمانده انتظامي شهرستان سیب و سوران در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی یگان امداد  اين شهرستان هنگام کنترل محور "سراوان به سیب و سوران "به يک دستگاه كاميون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

 

وي گفت: ماموران در بازرسي از این خودرو يک هزار و 738 قطعه مرغ زنده قاچاق و بدون مجوز حمل را کشف کردند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: ارزش مرغ های زنده توقیف شده بنابر اعلام نظر کارشناسان شبکه دامپزشکی یک میلیارد ریال برآورد شده است .

 

سرهنگ نوری فرید خاطر نشان کرد: مرغ های مکشوفه تحویل اداره دامپزشکی شهرستان شد و در اين رابطه یک فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي گردید.

 

فرمانده انتظامي شهرستان سیب و سوران به تشديد فعاليت هاي پليس در امر مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و ابراز داشت:با برنامه ريزي دقيق و بستن گلوگاه ها از ورود کالاي قاچاق به شهرستان زاهدان جلوگيري و با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.

 

فرمانده انتظامي شهرستان دشتیاری از توقیف 2 دستگاه تریلی کشنده با 52 تن سیمان قاچاق خبر داد

 

سرهنگ"غلامرضا صیاد اربابی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی عصر روز گذشته مأموران انتظامی این فرماندهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در ایست بازرسی" چابهار-دشتیاری" به 2دستگاه تریلی کشنده حامل بار سیمان مشکوک شدند.


وي ادامه داد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودروها با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آنها مقدار 52 تن سیمان قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

 

فرمانده انتظامي شهرستان دشتیاری تصریح کرد: کارشناسان گمرک ارزش این محموله قاچاق را 930 میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ صیاد اربابی با اشاره به توقيف 2 خودرو،خاطر نشان کرد: رانندگان متخلف پس از تشکيل پرونده روانه دادسرا شدند.

 

کشف محموله افیونی در جنوب شرق کشور

 

فرمانده انتظامی استان از درگیری تکاوران پلیس استان با قاچاقچیان مسلح و کشف محموله 700 کیلو گرمی مواد افیونی در جنوب شرق کشورخبر داد. 

 

سردار "احمد طاهری"  در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در راستای مقابله بی امان با پدیده خانمان سوز مواد مخدر به عنوان اولویت اصلی پلیس استان سیستان و بلوچستان،شناسایی و انهدام باندهای مسلح مواد مخدر و دستگیری سرشبکه ها و سرکرده های آنان به طور پیوسته و مداوم مورد رصد اطلاعاتی و پایش پلیس این استان قرار می گیرد.

 

وی افزود: به همین منظور در راستای این اقدامات شبانه روزی، روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان"خاش" با پایش دقیق و تخصصی و اشراف اطلاعاتی خود، قاچاقچیان مسلح را که با استفاده از خودروهای تیزرو اقدام به جابه جایی مواد مخدر از مرزهای جنوب شرق کشور و سپس انتقال آن به سمت شمال استان و مرکز کشور می کردند را شناسایی نمودند.

 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان داشت: سوداگران پس از اینکه در یکی از محورهای فرعی شهرستان خاش وارد کمین تکاوران پلیس شدند با آنها به صورت مسلحانه درگیر می شوند که پس از مدتی درگیری، ماموران موفق به توقیف 2 دستگاه خودروی سواری پژو پارس و 405 آنان می شوند.

 

سردار طاهری ادامه داد: در این عملیات که با هوشمندی و اقتدار ماموران انتظامی همراه بود، 3 سوداگر مرگ دستگیر و در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان 624 کیلوگرم تریاک و 76 کیلو گرم نیز حشیش از محل دپو در پاک سازی از منطقه درگیری و شناسایی شده کشف گردید.

 

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در این عملیات مقادیری مهمات نیز کشف و ضبط شد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور دائمی محسوس و نامحسوس در تمام نقاط این استان پهناور اجازه نخواهد داد که قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت در هیچ نقطه ای احساس امنیت و آرامش کنند و برخورد پلیس با آنان قاطع خواهد بود.

کد خبر 1072765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha