۵۰۰ نوآموز کردستانی مورد ارزیابی شایستگی‌های حرکتی قرار می‌گیرند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: در پایگاه‌های سنجش مرکز استان ۵۰۰ نوآموز شامل ۲۵۰ نوآموز دختر و ۲۵۰ نوآموز پسر مورد سنجش شایستگی‌های حرکتی قرار می‌گیرند.

افشین خوش‌گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با اشاره به اینکه برای اولین بار نوآموزان ورود به مدرسه مورد ارزیابی شایستگی‌های حرکتی قرار می گیرند، اظهار کرد: هر سال شاهد اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بوده‌ایم که نوآموزان از جنبه‌های مختلف همچون بینایی، شنوایی، اختلالات کلامی و نارسایی‌های جسمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

 

وی افزود: یکی از بخش‌های مغفول ولی مهم سنجش و ارزیابی سواد حرکتی نوآموزان بود که با توجه به اهمیت و ضرورت آن برای نسل آینده، با هماهنگی‌های به عمل آمده توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری، این بخش نیز به مراحل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان افزوده شد.

 

 

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به پایلوت بودن این طرح در سال جاری خاطرنشان کرد: بر این اساس در پایگاه های سنجش مرکز استان 500 نوآموز شامل 250 نوآموزدختر و 250 نوآموز پسر مورد سنجش شایستگی های حرکتی قرار می گیرند.

 

 

خوش‌گوار اعلام کرد: در این طرح نوآموزان در 4 ایستگاه هماهنگی چشم و عضله، چابکی، استقامت و تعادل فضایی مورد ارزیابی حرکتی قرار می‌گیرند.

 

 

وی افزود: دو پایگاه سنجش سطح شهرستان سنندج محل اجرای این طرح است که با فراهم کردن تجهیزات و سایر شرایط مورد نیاز، آمادگی انجام تست‌های مذکور را دارند و انتظار می‌رود خانواده‌های نوآموزان همکاری لازم را با مجریان آن داشته باشند.

کد خبر 1072793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha