مراکز استخراج رمز ارز تا پایان شهریور مجاز به فعالیت نیستند

فولیان گفت: مراکز مجاز استخراج رمز ارز بر اساس بخشنامه ای که از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است تا پایان شهریور نمی توانند فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی فولیان» شب گذشته (یکشنبه 13 تیر) در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و پیامدهای سوء اقتصادی و اجتماعی که به بار آورده و نگرانی هایی که برای مردم ایجاد شده است، این روا نیست که بر نگرانی های مردم بیافزاییم.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ادامه داد: گرمای طاقت فرسا، قطعی های آب و برق و خاموشی هایی که اعمال می شود، مواردی است که تنش اجتماعی به وجود آورده و موجب بدبینی به عملکرد دستگاه ها شده و باعث خسارات زیان بار به اموال مردم شده و تشکیل پرونده برای دستگاه قضا را به دنبال دارد و چرخ های تولید را کند می کند.

 

وی عنوان کرد: انتظار ما از مسئولان دستگاه های متولی از حیث وظیفه ای که از باب پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه داریم، این است که مدیران دستگاه ها در سیاستگذاری و برنامه های مدیریتی طوری برنامه ریزی کنند امنیت، آسایش و آرامش مردم تأمین شود.

 

فولیان در خصوص فعالیت مراکز استخراج رمز ارز اظهار کرد: کشور ما در شرایط بحرانی از حیث برق به سر می برد و فعالیت و یا تولید ارزهای دیجیتالی هیچ توجیهی ندارد و بر اساس اذعان کارشناسان هر یک از این واحدها به اندازه 28 مشترک خانگی برق مصرف می کنند.

 

وی تأکید کرد: بر حسب تأکیدات رئیس کل دادگستری استان و دستوراتی که دادستان قزوین داشتند، به این موضوع ورود کردیم، البته مراکز استخراج رمز ارز 2 دسته هستند مراکز دارای مجوز و بدون مجوز که در خصوص مراکز فاقد مجوز شناسایی و پلمپ این واحدها در دستور کار است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: یکسری از مراکز استخراج رمز ارز دارای مجوز هستند که با توجه به اینکه کشور در شرایط بحرانی است و خاموشی هایی که در حوزه برق داریم، طی بخشنامه ای از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است که تا پایان شهریور این مراکز مجاز هم نمی توانند فعالیت داشته باشند.

 

کد خبر 1072814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha