مرحله دوم طرح ملی «یاس» در ماسال اجرا شد

حیدری گفت: مرحله دوم طرح یاس «یاران آسیب‌ستیز» در سطح شهرستان با همکاری هلال احمر به منظور ارائه آموزشهای مواجهه با بحران و افزایش تاب آوری اجرا شد.

«اسماعیل حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال ارتقای تاب‌آوری جامعه در برابر بحران را از ماموریت‌های جمعیت هلال احمر شهرستان بیان و اظهار کرد: هنر کمیته امداد بر اساس توانمندسازی جامعه تعریف شده تا فقر بین نسلی را قطع کند.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ماسال با بیان اینکه مرحله دوم طرح یاس «یاران آسیب‌ستیز» در سطح شهرستان با همکاری هلال احمر به منظور ارائه آموزشهای مواجهه با بحران و افزایش تاب آوری اجرا شد افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر در اجرای طرح یاس و به‌کارگیری افراد تحت پوشش کمیته امداد در خانه‌های هلال و ارائه آموزش‌های امدادی به آنها می‌تواند نوید بخش خدمت موثر به مردم و دنبال کردن کار به شکل اجرایی باشد.

 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح حتی اگر باعث نشاندن لبخندی بر لب یکی از هموطنان شود، مایه آرامش و نشاط خواهد بود گفت: آموزش در طرح یاس در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث است.

 

حیدری تصریح کرد: در راستای اجرای سراسری طرح ملی «یاس» با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، در شهرستان ماسال دو کلاس آموزشی (کلاس اول در خانه هلال شاندرمن و کلاس دوم در ماسال) تشکیل و تعداد 35 نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد آموزش‌های لازم را کسب و در انتها و پس از سپری کردن ساعات آموزشی گواهینامه معتبر دریافت خواهند کرد.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ماسال خاطرنشان کرد: اشتغال، مسکن  و کارکردهای فرهنگی از راهبردهای کمیته امداد است که طرح یاس یکی از این برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رود تا دختران تحت پوشش این نهاد را توانمند، از انزوا خارج و مسئولیت اجتماعی قبول و تاب آوری آنها ارتقا یابد.

کد خبر 1072837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha