رشد ۱۵۹ درصدی صدقات مردم خراسان جنوبی در کمک به نیازمندان

رفیعی گفت: مردم خیر خراسان جنوبی طی سه ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان صدقه به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد رفیعی» امروز (۱۴ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: در راستای احیا و ترویج سنت‌های حسنه انفاق به منظور کمک به محرومان و نیازمندان، طی سه ماه نخست امسال یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان صدقه در سطح استان جمع‌آوری شده است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۱۵۹ درصدی صدقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های کوچک خانگی بوده است.

 

وی آمار مشترکان صدقات در استان را ۷۸ هزار و ۴۶۳ مشترک عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۷۴ هزار و ۸۵۴ صندوق کوچک، هزار و ۹۱۴ صندوق در اماکن و هزار و ۶۹۵ صندوق در معابر استان فعال است.

 

رفیعی با اشاره به اینکه هفت درصد از سهم کل درآمدهای کمیته امداد استان از محل صدقات است، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری شده مردم براساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلف از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و غیره مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

 


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی به پرداخت صدقات با روش‌های نوین الکترونیکی اشاره کرد و گفت: هم استانی‌های خیر و سخاوتمند می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و شماره گیری #۰۵۶*۸۸۷۷*، ارسال یک پیام بدون متن به سر شماره ۸۸۷۷، شماره گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد از آسانترین روش‌های پرداخت صدقه الکترونیکی استفاده کنند.

 

 

کد خبر 1072875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha