جلوگیری ازخروج بذر استان بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی

حسنی مقدم، به وضعیت خشکسالی در یک سال اخیر و تحت تأثیر گذاشتن تهیه بذر استان اشاره کرد و گفت: از خروج بذر استان بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری شود و در صورت مشاهده محموله قاچاق محسوب شده و توقیف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسفندیار حسنی مقدم»، امروز(۱۴تیر) با اعلام این خبر اظهارداشت: تاکنون ۷۰ درصد برداشت گندم استان انجام شده و ۳۰ درصد باقی مانده است.

 

 

رئیس سازمان کشاورزی لرستان افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون  ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم آبی و دیم ویژه مناطق گرم و سرد استان خریداری شده است.

 

وی عنوان داشت: پیش بینی می شود در زمان باقیمانده نیز سه هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم خریداری شود و در مجموع  میزان خرید به ۲۲ هزار تن برسد.

 

حسنی مقدم به وضعیت خشکسالی اشاره و تصریح کرد: با توجه به بروز پدیده خشکسالی در یک سال اخیر تهیه این مقدار بذر یک موفقیت بزرگ است.

 

وی با توجه به کاهش بارش باران و خشکسالی که شرایط ویژه‌ای در تامین بذر فراهم کرده است،  تأکید کرد: کشاورزان از مزارع خود، نسبت به ذخیره سازی بذر خود مصرفی اقدام نمایند.

 

رئیس سازمان کشاورزی لرستان بیان کرد: فصل پاییز در زمان کشت گندم بازرسی و حراست سازمان جهاد کشاورزی لرستان باید نظارت لازم را بر توزیع بذر داشته باشند و ورودی و خروجی انبارها را در قالب سامانه طراحی شده مدیریت نمایند.

 

وی در پایان تأکید کرد: از خروج بذر استان بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری شود و در صورت مشاهده این موارد محموله قاچاق محسوب شده و توقیف می شود.

کد خبر 1072912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha