ویژگی جامعه منتظر احیای امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام عبداللهی، ویژگی جامعه منتظر را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: برای احیای امربه معروف باید از ظرفیت صدا و سیما، حوزه علمیه، دانشگاه، آموزش و پرورش و اقشار مردمی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «احد عبداللهی»، امروز(14تیر) در جمع اعضا شورای امربه معروف و نهی از منکر شرکت توزیع برق پارک علم و فناوری و اداره استاندارد لرستان اظهارداشت: امربه معروف و نهی از منکر از فریضه های مهم در شرع مقدس است.

 

مدیر حوزه علمیه لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر یکی از مباحث عرفی جامعه است که در همه جوامع نسبت به این بحث عنایت ویژه ای می شود.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک جامعه منتظری تشکیل دهیم این جامعه منتهی به جامعه آرمانی بقیه الله اعظم شود، یکی از ویژگی های جامعه منتظر اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: با توجه به برخی روایات در آخرالزمان برخی امت ها و مردمان نسبت به بحث امربه معروف و نهی از منکر عنایتی ندارند و طبق روایات بیان شده که امر به معروف و نهی از منکر را واجب نمی دانند و این از آسیب های مردمان آخر زمان هست.

 

وی با بیان اینکه در مقابل نیز یک طیفی خواهند آمد که اهل امر به به معروف و نهی از منکر هستند و اینها زمینه ساز ظهور هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه اشاره شده است از مشرق زمین گروهی پدید خواهند آمد و ویژگی این  گروه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، شاید اشاره به مردمان ایران باشد.

 

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان بیان کرد: ما انتظار داریم که در شورای امر به معروف در زمینه فرهنگ سازی امربه معروف بتوانیم گامی در راستای ظهور برداریم.

 

وی تصریح کرد: اگر قصد داریم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی انجام شود و فرهنگی در جامعه ساری و جاری سازیم باید همه نهادها دست به دست هم دهند تا شاهد ارتقای فرهنگ جامعه باشیم.

 

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: نهادهایی همچون صدا و سیما، خانواده، آموزش و پرورش دانشگاه ها، حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر عنایت ویژه ای داشته باشند که ما بتوانیم عملکرد اینها را در یک راستا ببینیم و آن موقع است که می توانیم یک جامعه منتظری تشکیل دهیم.

 

وی بیان داشت: جامعه ای که امر به معروف در آن انجام شود از نظر امنیت سیاسی، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و حتی امنیت فرهنگی می تواند آرمان شهری را تشکیل دهد که ما را منتهی به ظهور نماید.

کد خبر 1072941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha