نمایشگاه های گردشگری فصلی موجب رونق گردشگری فارس می شود

شرفی گفت: برگزاری نمایشگاه های گردشگری فصلی موجب رونق فعالان بخش خصوصی و کسب و کارها این حوزه در استان فارس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب شرفی»، امروز (دوشنبه 14 تیر) در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: برگزاری نمایشگاه گردشگری به صورت فصلی در استان فارس موجب رونق صنعت گردشگری استان در تمام بخش ها خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: اتاق بازرگانی فارس برای برگزاری این نمایشگاه های فصلی با همکاری دستگاه های مربوطه در استان در تلاش است.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های گردشگری فصلی موجب رونق فعالان بخش خصوصی و کسب و کارها این حوزه در استان فارس نیز خواهد شد.

شرفی با اشاره به رکود صنعت گردشگری در بحران کرونا بیان کرد: صنعت گردشگری فارس با شیوع این بیماری با مشکلات عدیده ای روبرو شده و صنوف مختلف مانند هتل ها، رستوران ها و حمل و نقل را با بحران مواجه کرده است.

وی ادامه داد: این رکود موجب بی انگیزگی فعالان صنعت گردشگری برای ادامه فعالیت در این حوزه شده است و بحث سرمایه دپو شده در صنعت گردشگری و یا فرار سرمایه از این بخش نیز موضوع نگران کننده ای است اما واکسیناسیون عمومی می تواند چشم انداز روشنی برای صنعت گردشگری باشد.

شرفی تصریح کرد: صنعت گردشگری از مزیت های اصلی توسعه اقتصادی استان فارس است اما در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید در دولت جدید و دور جدید شوراهای اسلامی شهر شاهد سیاستگذاری های متفاوتی در این حوزه باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: حوزه خدمات گردشگری ظرفیتی معادل 60 درصد اشتغال را ایجاد می کند و برای فارس ثروت آفرینی می کند و دولت و شورای اسلامی شهر جدید باید برای این مهم برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد ارائه پیشنهادات برای نشان ملی گردشگری کشور گفت: هر استان ظرفیت و پتانسیل منحصر به فردی برای معرفی و برند سازی گردشگری خود دارد که هر کدام از جذابیت خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و نشان ملی کشور باید بدون تعصب و نگاه های سلیقه ای انتخاب و مشخص شود.

کد خبر 1072973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha