فیلم «خورشید» حس سُرور و شادی را به‌خوبی انتقال می‌دهد

سیدمهدی حسینی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، در حاشیه مراسم اکران فیلم «خورشید» و تجلیل از عوامل تهیه آن عنوان کرد: این فیلم، در کنار مشکلات و مشقّات، حس سُرور و شادمانی را به‌خوبی منتقل می‌کند و از آثار خوب آقای مجیدی است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، «سیدمهدی حسینی»، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، پس از اکران فیلم «خورشید» طی گفت‌وگویی اظهار کرد: این فیلم را دوست داشتم و به نظرم فیلم موفق و خوبی بود. کمتر کسی به موضوع فیلم، که درباره کودکان کار و مصائب و مشکلات این قشر از جامعه است، پرداخته است.

او ضمن اشاره به این نکته که نگاه انسان‌دوستانه در سرتاسر فیلم کاملاً مشهود بود، گفت: در عین حال تمام شاخصه‌های فیلم‌های آقای مجیدی نیز در این فیلم وجود داشت.

او افزود: در خیلی از موارد یاد فیلم «باران» آقای مجیدی ‌افتادم؛ به‌عنوان مثال جایی که رابطه عاطفی بین آقا پسر و دختر خانم به وجود می‌آمد، یا جایی که بازیگر نوجوان در مترو سنجاق سر را به دختر خانم داد. جشنی هم که در مدرسه برگزار شد، در کنار تمام مشکلات و مشقّات، حس سُرور و شادمانی را به‌خوبی منتقل کرد.

عضو گروه تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، زاویه‌دید و پردازش و نورپردازی را از نقطه‌های قوّت فیلم برشمرد و درخصوص تنها نقطه ضعف فیلم گفت: به نظر بنده قسمت‌هایی از فیلم که بازیگر نوجوان در فضای زیرزمین و تونل برای رسیدن به گنج فعالیت می‌کرد کمی طولانی شده بود و اگر اندکی خلاصه‌تر مطرح می‌شد، اثری موفق‌تر می‌شد.

او در انتها گفت: به هر حال این فیلم از آثار خوب آقای مجیدی است و به ایشان تبریک می‌گویم.

کد خبر 1072982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha