فیلم «خورشید» یکی از اتفاقات فرهنگی مهم دوران انقلاب است

حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، پس از تماشای فیلم «خورشید» گفت: فیلمی فوق‌العاده بود. کاری که آقای مجید مجیدی انجام دادند یکی از اتفاقات فرهنگی مهم دوران انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، «حبیب‌الله صادقی» با بیان اینکه افتخار نزدیک به ربع قرن آشنایی و دوستی با مجید مجیدی را دارد، خاطرنشان کرد: آنچه مجیدی روایت کرد، آیینه شخصیت فرهنگی او بود که از سیمای فراگیر انقلاب اسلامی در وجودش تجلی پیدا کرده است و موضوع نگاه به انسان و نگاه به محرومان جزء موضوعاتی است که مجید مجیدی پی گرفته است.

رئیس گروه تخصصی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر درخصوص ویژگی‌های فیلم «خورشید» گفت: توجه بسیار به زوایا و کادربندی‌ها‌، ترکیب‌بندی‌های‌ تصویری، ملودی‌ها، موسیقی‌ها، تقسیم‌بندی‌ها، رادیکال‌هایی که در کادرها بسته شده بود، همه و همه، فوق‌العاده بودند.

او در همین زمینه افزود: مفهوم‌شناسی فیلم یک بحث است و پدیدارشناسی آن بحثی دیگر. اما این فیلم از لحاظ تکنیکی و روایی جایگاهی پیشرو در هنر معاصر دارد.

صادقی در پایان صحبت‌های خودْ مجیدی را هنرمندی دردآشنا دانست و گفت: مجید مجیدی هنر و تعهد و ارزش‌های انقلاب را جزء افتخارات خود می‌داند و این تعهد در فیلم‌های او متجلی است؛ مثل فیلم فاخر «محمد رسول‌الله(ص)» یا فیلم «بچه‌های آسمان».

او عضویت پیوسته مجید مجیدی در فرهنگستان هنر و اخیراً ریاست گروه تخصصی سینما را برای فرهنگستان هنر مغتنم شمرد و ابراز امیدواری کرد فرهنگستان در دوره جدید پیشتاز و پیشرو عرصه‌های هنر در کشور باشد.

کد خبر 1072984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha