۱۴ طرح در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری می رسد

در ششمین دور از افتتاح پروژه های مناطق آزاد، ۱۴ طرح منطقه آزاد انزلی با اشتغالزایی۴۴۶ نفر فردا به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «علی اوسط اکبری مقدم» امروز (دوشنبه،۱۴ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح همزمان پروژه های منطقه آزاد انزلی توسط رئیس جمهور  گفت: از مجموع۶۶ پروژه ای که مورد افتتاح قرار می گیرند ۱۴ طرح تولیدی، خدماتی و زیرساخت بندری متعلق به منطقه آزاد انزلی است.

 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود: از تعداد پروژه های مذکور، ۲ پروژه در زمینه زیرساخت بندری، ۲ پروژه خدماتی در حوزه گردشگری-خودرویی، یک پروژه تجاری-مسکونی، ۹ پروژه تولیدی-صنعتی مشتمل بر تولید پوشاک، الکترونیک، آرایشی-بهداشتی، شیمیایی، لوازم خانگی و... است.

 

وی از سرمایه گذاری خارجی هشت میلیون یورویی و ۲۴ میلیارد ریالی توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه تولید لامپ خبر داد و اعلام کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۶۳ نفر فراهم می شود.

 

اکبری مقدم در ادامه حجم سرمایه گذاری ریالی در طرح های فوق را سه هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تبدیل سرمایه ارزی به ریال و احتساب هشت میلیون یورو، میزان سرمایه گذاری در این طرح ها به ۶ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال می رسد.

 

وی تصریح کرد: مجتمع تجاری و مسکونی مهتاب با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی یکصد نفر از دیگر طرح های قابل افتتاح است.

 

اکبری مقدم ادامه داد: در حوزه زیرساخت های بندری نیز ساختمان امور دریایی مجتمع بندری کاسپین با صرف هزینه ۱۰ میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای ۱۵ نفر و مخزن پنج هزار تنی با میزان سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار و اشتغالزایی پنج نفر به صورت رسمی به بهره برداری می رسند.

 

وی طرح های سرمایه گذاری در بخش خدمات را شامل رستوران گردان و مجتمع نمایشگاهی و تعمیرگاهی خودرو عنوان کرد که با سرمایه گذاری ۴۵۰ و ۲۵۰ میلیارد ریالی به صورت مستقیم برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد می کنند.


اکبری مقدم خاطر نشان کرد: یک طرح توسعه واحد تولیدی با فعالیت در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی و سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد ریالی و ایجاد شغل برای ۴۳ نفر و واحد صنعتی مونتاژ رایانه و تبلت با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر از دیگر پروژه هایی است که فردا به بهره برداری می رسند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بهره برداری از طرح توسعه تولید پوشاک با صرف هزینه ۲۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر ، طرح توسعه تولید مخازن پلی اتیلن با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر، افتتاح واحد تولیدی کالای خواب با میزان سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال و  ۱۵ فرصت شغلی، کارخانه تولید روغن های خوراکی با سرمایه گذاری میلیارد ریال و تولید لوازم خانگی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال که در مجموع برای ۳۵ نفر شغل ایحاد می کنند را از دیگر طرح های سرمایه گذاری تولیدی-صنعتی عنوان کرد که با دستور رییس جمهور به صورت رسمی در مدار تولید قرار می گیرند.

کد خبر 1072992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha