کشاورزان با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند

سلیمانی دشتکی از کشاورزان خواست با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند و گفت: مدیریت مصرف آب باید به شیوه‌ای باشد که بخش‌های مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (دوشنبه ۱۴ تیر) در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با موضوع بررسی شرایط خشکسالی و توزیع آب در بخش‌های مختلف در حوضه رودخانه دز برگزار شد، کشاورزان با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند اظهار کرد: همه مسئولان ذیربط باید با هماهنگی و اقتاع‌سازی کشاورزان از کشت شلتوک جلوگیری کنند.

 

استاندار خوزستان افزود: در عین حال کشت فصلی که قولش داده شده حتما باید محقق و آب مورد نیاز کشت فصلی تامین شود چون در این شرایط سخت اگر بنا باشد کشت فصلی هم صورت نگیرد فشار مضاعفی بر کشاورزان وارد خواهد شد که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف آب باید به شیوه‌ای باشد که بخش‌های مختلف همچون صنایع نیشکر دچار ورشکستگی و یا بحران جدی نشود.

 

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در این شرایط که منابع آبی با محدودیت قابل ملاحظه‌ای مواجه است که باید با کار کارشناسی، همه‌جانبه نگر و تصمیمات عاقلانه و منطقی این دوره را مدیریت کنیم.

 

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از خسارات کشاورزان از سیل ۹۸ پرداخت شد در عین حال امسال با توجه به خشکسالی شدید امیدواریم کشاورزان عزیز با مصوبه منع کشت شلتوک همراهی و همکاری کنند.

کد خبر 1072995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha