۳۵ درصد اعتبارات دهیاری های گلستان افزایش یافت

نصیبی گفت: با پیگیری دولت و مصوبه مجلس لایحه مالیات برارزش افزده ابلاغ شد و اعتبارات در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد که ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

«علی نصیبی» به خبرنگار خبرگزای شبستان در گرگان گفت: در استان گلستان یک هزار و 52 نقطه جمعیتی و روستا داریم که از این میزان 935 روستا داری شورای اسلامی و 921 روستا دارای دهیاری است.

 

مدیر کل دفتر امور روستایی  استانداری  گلستان  ادامه داد: براساس آخرین سرشماری رسمی کشور بیش از 871 هزار نفر از ساکنان گلستان در روستا زندگی می کنند و  جمعیت روستای ما 47 درصد جمعیت استان است.

 

نصیبی بیان کرد: 26 درصد میانگین جمعیت کشور روستایی است و استان گلستان 21 درصد بیشتر از میانگین کشور جمعیت روستایی دارد و به تبع آن تولیدات بخش کشاورزی در روستاها نیز دوچندان است.

 

وی افزود: استان گلستان بعد از استان سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت روستایی کشور را دارد و  یک هفته قبل با پیگیری دولت و مصوبه مجلس لایحه مالیات برارزش افزده ابلاغ شد و اعتبارات در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد که 35 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

 

مدیر کل دفتر امور روستایی  استانداری  گلستان تاکید کرد: براساس آماری که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال گذشته اعلام شد 51 درصد از اعتبار استان در روستاهای استان هزینه شده است.

 

نصیبی متذکر شد:  با تسهیلات ارائه شده سال گذشته 6 هزار و 662 کارگاه جدید در  روستاهای استان راه اندازی شده است.

 

کد خبر 1072998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha