هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران معرفی شد/ جواد عزتی و لیلا حاتمی بهترین بازیگر سال آکادمی افسانه زندگی

اصغری با معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران در چهارمین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی گفت: جواد عزتی و لیلا حاتمی بعنوان بهترین بازیگر سال این جشن سینمایی انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سجاد اصغری» امروز  (دوشنبه،۱۴ تیر) در آیین معرفی هفت فیلم برتر چهارمین دوره جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی در رشت با بیان اینکه این آثار از بین تولیدات یکساله (۹۸ تا ۹۹) انتخاب و معرفی شده است گفت: "خورشید" کاری از مجید مجیدی، "جنایت بی دقت" از شهرام مکری، "مسیر معکوس" از ابوالفضل جلیلی از جمله این آثار هستند.
 
مدیر جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی افزود: "بندر بند" از منیژه حکمت، "شنای پروانه" از محمد کارت، "قاتل و وحشی " از حمید نعمت اله و "خط فرضی" از فرنوش صمدی از دیگر آثار معرفی شده این دور از جشن سینمایی هستند.
 
وی در ادامه به معرفی بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران پرداخت و اعلام کرد: "جواد عزتی" برای بازی در فیلم "شنای پروانه" و "لیلا حاتمی" برای بازی در فیلم قاتل وحشی بعنوان بهتربن بازیگر و "هومن بهمنش" بعنوان بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران معرفی شدند.
 
وی با بیان ابنکه برگزاری مراسم یا فستیوال با اکران و نمایش فیلم در سطح هرجامعه ای کاملا متفاوت است اظهارداشت: هر کدام از این دو موضوع قواعد خاص خود را دارند. در این جشن ما فقط کار کارشناسی انجام می دهیم تا بهترین اثر سینمایی را انتخاب کنیم. این دوره نیز سعی کردیم بعنوان یک رویداد مستقل، مستقل تر از دوره های پیشین عمل کنیم.
 
اصغری به بخش چهره ماندگار به یاد عباس کیارستمی اشاره کرد و گفت: امروز شرایط زندگی به دلیل معضلات پیش روی جامعه برای برخی گروه ها دچار چالش شده است و در این میان بیشترین آسیب را کودکان این سرزمین می بینند و از آنجایی که کودکان در سینمای عباس کیارستمی نقش معناداری داشتند، تندیس آکادمی افسانه زندگی به یاد عباس کیارستمی تقدیم شد به کودکان کار فیلم خورشید.
 
وی ادامه داد: همچنین کتاب " رئالیسم شاعرانه ژان رنوار" به نویسندگی بهمن مقصودلو کارگردان فیلم مستند ( عباس کیارستمی، یک گزارش ) در این مراسم معرفی شد. 
 
مدیر جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی در ادامه به معرفی هفت فیلم کوتاه سال سینمای ایران پرداخت و بیان کرد: "اسب سفید بالدار " از مهیار ماندگار، "دکل" از بابک مصطفوی، "ترس خود را جابجا می کند" از ایمان صالحی، " گوشت تلخ" از فرید حاجی، "ناهید" از صمد علیزاده، "یونس" از سیامک سلیمانی و "هبوب" از مهسا سامانی در این بخش معرفی شدند.
 
وی با بیان اینکه لوح تقدیر چهارمین دوره فستیوال آکادمی افسانه زندگی توسط رئیس مراسم به سه سینماگر اهدا شد اعلام کرد:"فرامرز قریبیان" بازیگر پیشکسوت سینما، "علیرضا زرین دست" فیلمبردار توانمند سینما و "کیومرث پوراحمد" کارگردان مطرح سینما در بخش تجلیل شدند.
 
اصغری در پایان با تصریح اینکه این دوره هم به دلیل همه گیری کرونا بدون حضور علاقه مندان برگزار شد، از کلیه نهادها و ارگانها که برای برگزاری جشن سینمایی تلاش کردند، قدردانی کرد.
 
کد خبر 1073001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha