آغاز مرمت درب چوبی قدیمی امامزاده ابراهیم فین کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کاشان از آغاز مرمت درب چوبی قدیمی امامزاده ابراهیم فین کاشان با قدمتی بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ سال خبر داد.

 مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مرمت درب چوبی قدیمی امامزاده ابراهیم فین کاشان با قدمتی بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ سال آغاز شده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: این درب قدیمی طی سالیان عمر خود چندین بار مورد مرمت قرار گرفته ودر آخرین تعمیر خود در دوره ی پهلوی ساختار فیزیکی درب تغییر کرده و دماغه و تاج آن حذف شده است .

 

سرمدیان افزود: مرمت این درب توسط هیأت امناء امامزاده و با همکاری اداره اوقاف وامور خیریه کاشان که در این سال ها توجه جدی به مرمت آثار تاریخی بقاع متبرکه داشته و با پیگیری ونظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان انجام می شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت :در سال های اخیر با توجه به فرسودگی ناشی از بروز آفت موریانه ،شکستگی و دید بصری بدی که ناشی از روکش آهنی داشت لزوم توجه و مرمت اصولی و علمی آن احساس شد.

 

بقعه امامزاده ابراهیم فین از لحاظ معماری وتزئینات از بناهای بسیار شاخص کاشان می باشد که بنای اولیه آن توسط خاله بیگم از اهالی فین احداث گردیده است.گنبد فیروزه ای کاشی رنگ ،گلدسته های زیبا،صحن مفرح وایوان آئینه کاری ونقاشی های جالب وجذاب از ویژگیهای خاص معماری این بقعه است.

 

بقعه امامزاده ابراهیم فین مربوط به دوره قاجار است که در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شماره ۴۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. /

کد خبر 1073009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha