۷۸ پروژه گردشگری در کردستان در دست اجرا است

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در حال حاضر ۷۸ پروژه در حوزه گردشگری در کردستان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در سنندج در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار کردستان و سایر مسئولان استانی قرار گرفت.

 


علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای افتتاح 2 طرح گردشگری و بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان 2 روز مهمان کردستانی‌ها خواهد بود.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ابتدای سفر خود برای افتتاح مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی و پارک آبی سپهر تابناک دیواندره که یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های گردشگری استان کردستان به شمار می‌آید به شهرستان دیواندره سفر کرد و این مجتمع با حضور علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره‌برداری رسید.

 

مجتمع تفریحی و گردشگری سپهر تابناک غرب یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری استان کردستان است که در زمینی به مساحت 57 هزار مترمربع و در زیربنای 20 هزار مترمربع در دیواندره احداث شده با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیواندره به بهره‌برداری رسید.

 


وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در افتتاح  مجتمع تفریحی، اقامتی و گردشگری سپهر تابناک غرب دیواندره اظهار کرد: کردستان منطقه‌ای بکر و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است و محل‌های اقامتی و پروژه‌های گردشگری خوبی در این منطقه اجرا شده و امروز به عنوان یکی از مناطق گردشگری در کشور مطرح و مورد توجه است.

 


مونسان با بیان اینکه ۷۸ پروژه در حوزه گردشگری در کردستان در دست است، بیان کرد: برای اجرای این تعداد پروژه یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

 


وی اضافه کرد: افزایش دو هزار و ۵۰۰ تخت به تخت‌های اقامتی کردستان و اجرای دو هتل پنج ستاره و یک هتل چهار ستاره از اقدامات گردشگری در استان است.

 

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این آئین بیان کرد: برای اجرای این طرح، 85 میلیارد تومان آورده شخصی سرمایه‌گذار و 38 میلیارد تومان تسهیلات هزینه شده است.

 

وی افزود: مجتمع تفریحی و گردشگری سپهرتابناک دارای بخش‌های مختلف و متنوعی از جمله مجموعه مدرن پارک آبی، استخر، رستوران، شهربازی، سالن چند منظوره، جایگاه پمپ بنزین، هتل، پارکینگ و فضای سبز و فضای اقامتی با ظرفیت 32 تا 50 تخت بوده که در غرب کشور کم‌نظیر است و برای 100 نفر اشتغال ایجاد کرده است. 

 


وی با بیان اینکه مجتمع اقامتی گردشگری سپهر تابناک دیواندره در مسیر دسترسی به مرز بانه است، اضافه کرد: این طرح مثلث گردشگری غار کرفتو، تخت سلیمان و زیویه است که با ریشه‌کنی کرونا و رونق گردشگری این طرح نیز رونق می‌گیرد.

 


افتتاح فاز نخست کاخ‌موزه فرهنگ و مفاخر ایران‌زمین نیز امروز در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

 

 

بازدید از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان واقع در پارک جنگلی آبیدر سنندج از دیگر برنامه‌های وی در روز نخست سفرش به استان کردستان خواهد بود.

 


همچنین بازدید از پایگاه هورامان و بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نیز نشست با انجمن‌ها و جوامع بخش خصوصی استان ازجمله برنامه‌های روز سه‌شنبه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

 

 

 

 

کد خبر 1073041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha