کارگروه تجهیز کتابخانه مسجد امام رضا (ع) در محله نوده  برگزار شد

قناویزچی گفت: کتابخانه های عمومی، یکی از ابزارهای اصلی ارتقاء و توسعه فرهنگی در جوامع کنونی به شمار می روند از این اداره با هدف توسعه تعاملات با دستگاه های اجرایی کارگروهها وو جلساتی را با هدف حل مسائل بین بخشی دستگاهها برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی قناویزچی» در کارگروه پیگیری تجهیز کتابخانه مسجد امام رضا(ع) در محله نوده بیان کرد: کتابخانه های عمومی، یکی از ابزارهای اصلی ارتقاء و توسعه فرهنگی در جوامع کنونی به شمار می روند و در توسعه نیروی انسانی و افزایش سطح علم و فرهنگ نقش اساسی بر عهده دارند.

 

مدیرکل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد برنامه ریزی لازم جهت تسهیل در ایجاد زیرساخت هایی به همین منظور را با مشارکت دیگر دستگاههای متولی در دست دارد؛ افزود: همجواری کتابخانه با پارک ها، مساجد، فرهنگسراها و موزه ها، می تواند نقش بسزایی در افزایش اقبال عمومی نسبت به کتابخانه ها ایفا کند، از این رو این اداره با هدف توسعه تعاملات با دستگاه های اجرایی در راستای تحقق الگوی مطلوب و بهینه مدیریت شهری و شفاف سازی امور شهری کارگروهها و جلساتی را با هدف حل مسائل بین بخشی دستگاهها برگزار می کند.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگروه پیگیری تجهیز کتابخانه مسجد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ارتفاء سطح فرهنگ جامعه بیان کرد: اداره کل نهاد کتابخانه های خراسان رضوی و مسجد امام رضا ( ع) با ایجاد کتابخانه و تجهیز آن در محله نوده  می توانند در جهت افزایش سهم سرانه مطالعه نقش بسزایی داشته باشند.

 

حجه الاسلام حسن حاجی آبادی امام جماعت مسجد امام رضا(ع) و رئیس هیات امنای مسجد نیز در ادامه در خصوص تجهیز کتابخانه و افتتاحیه آن گفت: با توجه به نیاز منطقه و محرومیت فرهنگی در محله نوده به عنوان یکی ازمحلات محروم مشهد، وجود کتابخانه نگرش مردم نسبت به کتاب و ارتقاء سطح فرهنگی راافزایش می‌دهد.

 

رئیس هیات امنای مسجد امام رضا (ع) با بیان اینکه مقرر است ابتدا کتابخانه امام رضا (ع) به مدت ۵ سال تجهیز شود و پس از آن در صورت نتیجه بخش بودن و اقبال عمومی بحث تجهیز تمدید شود.

 

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: انعقاد قرارداد 5 ساله و تجهیز آن به لحاظ قانونی دارای اشکال است و قانون نهاد کتابخانه ها اجازه قرارداد زیر ده سال را به ما نمی دهد و با توجه به صرف هزینه بالا جهت تجهیز و راه اندازی کتابخانه، امکان قرارداد زیر ده سال نمی باشد.

 

وی افزود: دو کتابدار بعد از تجهیز به عنوان کتابدار در خدمت مردم محله قرار می دهیم تا مردم را برای عضویت در کتابخانه دعوت نماید؛ همچنین در کنار معرفی کتاب، سلسله برنامه هایی با موضوعات فرهنگی و آموزشی شامل تربیت فرزند و نویسندگی و ... برگزار می کنیم.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: هزینه تجهیز کتابخانه 5 میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد که با کمک شهرداری و نهاد کتابخانه ها نسبت به تجهیز اقدام می نماییم.

 

محمد مدرسی، معاون سازمان بازآفرینی شهری مشهد نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی مساعدت شهرداری درتجهیز این کتابخانه گفت: با توجه به هزینه بالای تجهیز و مشکلات قانونی از ناحیه نهاد کتابخانه ها، اگراین نهاد در طول 5 سال به تعهدات خود عمل نکند، با یک داوری نسبت به حل و فصل مشکلات پیش آمده اقدام نموده و شهرداری در هر جا نیاز بودآماده همکاری می باشد.

 

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد تفاهم نامه به مدت ده سال بین مسجد امام رضا(ع)و نهاد کتابخانه ها منعقد گردد، کتابخانه به نام شهدای آبقد نامگذاری شود و دو نفر نیروی کتابدار جهت انجام امور اداری  کتابخانه در آنجا مدیریت و کتابداری نمایند.

 

 

کد خبر 1073070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha