ضرورت جلوگیری از ورود آب‌‌های آلاینده به رودخانه های رشت

فتح اللهی با بیان اینکه تامین آب شرب مناطق روستایی در اولویت برنامه ها قرار گیرد گفت: از ورود آلاینده ها به رودخانه ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز( دوشنبه، ۱۴ تیر ) در جلسه کمیته سلامت آب شهرستان رشت اظهار کرد: توسعه شبکه آبرسانی و تامین آب شرب سالم در اولویت پروژه‌های شهرستان قرار دارد.



فرماندار رشت با بیان اینکه از نظر آب شرب در مناطق روستایی با چالش‌هایی مواجه هستیم گفت: با توجه به اینکه گیلان و شهرستان رشت پر باران‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شوند اما در این حوزه با مشکلاتی روبه رو است و در این زمینه بایستی مدیریت کرده و برنامه‌های نوین اجرایی شود.



فرماندار شهرستان رشت اذعان کرد:‌ حفاظت و حراست از سلامت مردم در این حوزه بایستی مورد توجه قرار گیرد.



فتح‌‌اللهی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب منطقه سیاه اسطلح رشت در اولویت برنامه ها قرار دارد، افزود:‌ سال گذشته برای حفر دو حلقه چاه در سیاه اسطلخ رشت اعتباراتی اختصاص یافت که بنابر مشکلات موجود از نظر آلودگی اجرایی نشده و در حال حاضر به دنبال راهکار سازنده هستیم تا بتوانیم آب شرب سالم را در اختیار ساکنین آن منطقه قرار دهیم.
 

وی با اشاره به مطالبات به حق مردم نظیر آب شرب و آب کشاورزی سالم، جاده و سایر منابع خدماتی مطلوب، ‌تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان رشت یکی از مهمترین قطب‌های تولید برنج کشور محسوب می‌شود لذا تاثیرگذاری فعالیت‌های کشاورزی در ارتزاق و اقتصاد مردم بر کسی پوشیده نیست لذا وقتی کشاورزی با مشکل مواجه شود بخش عظیمی از جامعه را دچار مشکل می‌کند.



فرماندار رشت اضافه کرد:‌ برنج گیلان و مازندران محصولی است که در کل کشور در دسترس عموم قرار می‌گیرد لذا باید فرآیند تولید آن با مراقبت‌های لازم انجام گیرد که سلامت آب شرب یکی از موارد مهم است.‌
 

 

فتح‌اللهی اظهار کرد:‌ بایستی با مدیریت مدون از ورود آب‌های آلاینده به رودخانه‌های رشت جلوگیری کرده و آن را به حداقل برسانیم. با کاهش آلاینده‌ها در رودخانه کیفیت آب شرب افزایش خواهد یافت.


وی خاطر نشان کرد: آب شرب خط ساحلی نیز با مشکلاتی روبه روست. برخی از بخش‌ها اصلا شبکه و مخزن ندارند و متاسفانه مردم همچنان از آب چاه استفاده می‌کنند که باید این موارد مورد توجه قرار گیرد و هر چه سریع‌تر حل شود.‌

کد خبر 1073071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha