۶ هزار واحد طرح مسکن اقشار کم‌درآمد خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

آسمانی مقدم گفت: امسال در ادامه طرح ساخت مسکن محرومان در استان ۶ هزار واحد در مناطق روستایی احداث و افتتاح می‌شود.

«علی‌اصغر آسمانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به عملکرد حوزه بازسازی و مسکن روستایی گفت: طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ توسط بنیاد مسکن، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی، بهداشتی، رفاهی آغاز شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه افزود: طی این طرح تاکنون تعداد ۳۹ هزار و ۳۵ واحد مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شده است که تعداد ۱۱ هزار و ۲ واحد آن در سال گذشته بوده است.

 

وی به طرح احداث ۱۱ هزار واحد مسکن محرومین روستایی و اقشار کم درآمد شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ طی انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) مقرر شد تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین روستایی استان احداث شود که عملیات ساخت پنج هزار واحد آن به بنیاد مسکن محول شد و بنیاد مسکن توانست در سال ۹۸ این طرح را به پایان برساند.

 

آسمانی مقدم با بیان اینکه در این طرح به متقاضیان مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به همراه مبلغ ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا شد، عنوان کرد: پس از اجرای موفق طرح احداث پنج هزار واحد مسکن محرومین روستایی خراسان جنوبی، یکبار دیگر با انعقاد تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری خراسان جنوبی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مقرر شد ۶ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد شهری و روستایی احداث شود که این طرح اکنون در حال اجراست که بر اساس این طرح مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به همراه مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان برای ساخت پرداخت می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح همزمان با هفته دولت سال ۹۹ کلنگ زده شد و در حال حاضر برای ۶ هزار متقاضی پرونده تشکیل شده است که همه آنان موفق به عقد قرارداد با بانک شده و پنج هزار و ۶۵۲ نفر عملیات ساختمانی خود را آغاز کرده اند.

 

وی بیان کرد: همچنین چهار هزار و ۴۹۷ واحد ساختمانی اجرای اسکلت و دیوار چینی شده و یک هزار و ۵۱۴ واحد نیز به بهره‌برداری رسیده است.

 

آسمانی مقدم با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون تعداد چهار هزار و ۳۷۹ واحد مسکونی بر اثر حوادث طبیعی در استان از قبیل سیل و زلزله دچار خسارت شده اند، گفت: این واحدها با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته نیز تعداد ۹۱ واحد احداثی با اعتباری بالغ بر  چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و تعداد ۸۰ واحد تعمیری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در برنامه قرار دارد که با توجه به ابلاغ دیرهنگام اعتبارت مربوطه، عملیات احداث این واحدها در حال انجام است.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1073124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha