واردات کالا به خراسان جنوبی ۳۷۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: واردات کالا به خراسان جنوبی در سه ماهه نخست امسال ۳۷۲ درصد در وزن نسبت با مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

«حسن رحیمی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در بیرجند گفت: در سه ماهه سال جاری استان مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۲۰۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۳۰۶ دلار و از نظر وزنی ۶۲۲ هزار و ۶۷۴ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۵۷ درصد افزایش و از لحاظ وزن ۸ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: از این میزان صادرات از گمرکات خراسان‌ جنوبی ۱۶۵ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۰۰ دلار مربوط به خراسان‌ جنوبی و ۳۵۸ هزار و ۲۰۸ تن نیز مربوط به کالاهای موضوع ماده ۱۱۶بوده است که به لحاظ ارزش ۵۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

وی در ادامه گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، کاشی و سرامیک، گازوئیل، هیدروکربن سبک، میلگرد و خرما بوده که به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

 

واردات کالا به خراسان جنوبی ۳۷۲ درصد افزایش یافت

رحیمی زاده بیان کرد: از ابتدای امسال تعداد هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۶۷۶ هزار و ۲۳ دلار به وزن ۳۴۳ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش یک هزار و ۲۶۷ درصد و از نظر وزن ۳۷۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی به استان را کائوچو- کلروبوتیل- ترنجبین- شاهدانه بو داده- گلپر فرآوری نشده تشکیل می‌دهد که از کشورهای امارات متحده عربی و افغانستان وارد شده است.

 

صدور ۳۹ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی در خراسان جنوبی

وی با بيان اينكه در سه ماهه امسال ۳۹ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش یک هزار و ۷۹۹ دلار و به وزن ۲۴۳ كيلوگرم تشکیل شده، عنوان كرد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۶۸ درصد و از نظر وزن ۱۹۶ درصد افزایش يافته و عمده کالاهای صادر شده از این طریق خشکبار، زعفران، البسه و شیرینی بوده است.

 

رحیمی زاده با اشاره به اینکه در این مدت تعداد هفت فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی تشکیل شده است، افزود: این اظهارنامه ها به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ دلار و به وزن ۳۲ كيلوگرم بوده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: این اظهارنامه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۷ درصد افزایش و از نظر وزن ۲۳ درصد کاهش داشته است که کالاهای وارد شده دوربین دوچشمی، البسه و تلفن همراه است و کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی آلمان، روسیه، آمریکا، کانادا، دانمارک و... بوده است.

 

۱۹ هزار تن کالا از گمرک ماهیرود ترانزیت شد
وی با بيان اينكه در سه ماهه امسال برای یک هزار و ۲۸۷ نفر مسافر ورودی و یک هزار و ۶۱۳ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافران ورودی یک هزار و ۷۱۳ درصد و مسافران خروجی ۷۴۰ درصد افزایش داشته است. همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

 

رحیمی زاده به ترانزیت از گمرک ماهیرود اشاره کرد و افزود: طی این مدت تعداد ۵۱۵ دستگاه کامیون به وزن ۱۹ هزار و ۳۰۸ تن شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد، آرد و ... از کشور عراق، هند، اندونزی، ترکیه، فدراسیون روسیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی يادآور شد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۸ درصد و از نظر تعداد کامیون ۵۷ درصد كاهش داشته است.

 

 

 

کد خبر 1073135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha