رییس دولت سیزدهم از افراد کارآمد در کابینه استفاده کند/تأکید اسد و رئیسی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

رییس دولت سیزدهم از افراد کارآمد در کابینه استفاده کند، تأکید اسد و رئیسی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، صدور اولین شناسنامه برای فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، برگزاری بزگداشت آیت الله سید جواد خامنه ای برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رییس دولت سیزدهم از افراد کارآمد در کابینه استفاده کند، تأکید اسد و رئیسی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، صدور اولین شناسنامه برای فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، برگزاری بزگداشت آیت الله سید جواد خامنه ای از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۵ تیر است.

تامین مالی‌های درازمدت در اقتصاد کشور از وظایف بازار سرمایه و بورس است

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شب گذشته (دوشنبه ۱۴ تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه بورس آینه تمام نمای اقتصاد کشور است که باید روند روبه رشدی داشته باشد و خوب کار کند، گفت: از طرفی شاخص بورس باید نمایش واقعی اقتصاد جامعه باشد در غیر اینصورت ثبات نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به جهش شدید قیمتی در بورس از اواخر سال ۹۸ گفت: این جهش مبتنی بر واقعیت جامعه نبود و شاخص بورس ثبات نداشت و منفی شد. افزایش شاخص باید ریشه در رونق اقتصاد کشور داشته باشد تا ثبات پیدا کند.
 
 
 
طغیانی تامین مالی‌های درازمدت در اقتصاد کشور را از وظایف بازار سرمایه و بورس را اعلام کرد و افزود: این تامین مالی در بازار اولیه باید به سهولت باشد. وظیفه مدیر بورس ایجاد یک بازار منصفانه و شفاف است. 
 
 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از دولت در پرداخت نکردن مطالبات تولید کننده برق گفت: ریشه مشکلات برق و پدیده خاموشی‌ها در رفتار‌های دولت و دخالت‌های دولت در تولید است و قیمت گذاری‌ها مکرر اتفاق بیفتد.
 
 
 
 

حجت الاسلام محمد صفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین مطالبات مجلس از دولت سیزدهم گفت: با توجه به شرایطی که امروز در کشور حاکم است اولویت اول ما این است که دولت برنامه ریزی دقیق و درستی در این مدت حداقلی داشته باشد و از نیروهای کارآمد استفاده کند.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت برای تشکیل کابینه باید همه مسایل و موارد را در نظر بگیرد تا خدای ناکرده افرادی سفارشی فارغ از ضوابط به جریان حاکمیت ورود پیدا نکنند.

 

وی ادامه داد: دولت باید مسئله اقتصاد را در اولویت قرار دهد چرا که تنگناها و مشکلاتی که امروز برای مردم ایجاد شده است به دلیل مسایل اقتصادی است و در همین راستا دولت باید برنامه ریزی دقیق تری برای تولید و حمایت از تولیدکننده داشته باشد.

 

صفری گفت: دولت بایستی کمک کند ما در حوزه محصولات تولیدی که داریم خصوصا در حوزه های کشاورزی، تجاری سازی شود؛ اگر ما اینها را در اولویت قرار دهیم همه در یک پروسه زمانی کوتاه مدت می توانیم مشکلات را حل کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مجلس قطعا همراه دولت است. ما در نامه ای از آقای رییسی دعوت کردیم که در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند و آن هم به جهت کارآمدی و سلامتی بود که آقای رییسی در قوه قضاییه داشتند و در ادامه مسیر نیز مجلس و دولت در کنار همدیگر بایستی با برنامه ریزی دقیق و بهتر فارغ از احساس و عاطفه مشکلات جامعه را حل کنند.

 

بزرگداشت مقام معنوی مرحوم آیت الله سید جواد خامنه‌ای(ره) برگزار می‌شود

بزرگداشت مقام علمی و معنوی مرحوم آیت الله سید جواد خامنه ای(ره) پدر رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه دوّم سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود. دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله سید جواد خامنه ای (ره)  با اشاره به شخصیت و جایگاه والای معنوی و نیز سیره درخشان عملی و سلوکی مرحوم آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای (ره) گفت: زندگی عالمانه و زاهدانه ایشان حقیقتاً تجسم و تمثال تقوا و پرهیزکاری است و میراثی معنوی و نمونه‌ای عینی از اخلاق و تربیت مکتب تشیع برای نسل امروز ماست.

 

حجت‌الاسلام سید امید مؤذنی افزود: مرحوم آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای(ره) از علمای تبریزی‌تبار و یکی از چهره‌های برجسته علمی، معنوی و اخلاقی مشهد مقدس بودند که به‌ واسطه جایگاه علمی والایی که داشتند مورد احترام علما و فضلا و مرکز توجه مردم مشهد و زایرین حرم مطهر رضوی بودند.


وی افزود: مرحوم آیت‌الله حاج سید جواد حسینی خامنه‌ای(ره) در درس فقه و اصول در نجف از محضر اساتید بزرگی چون آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، میرزای نائینی، آقاضیاء عراقی، محمد حسین غروی اصفهانی بهره مند شدند و به مقام اجتهاد رسیدند و از همه این بزرگان و شمار دیگری از علمای برجسته شیعه در دوران خود اجازه اجتهاد و روایت گرفتند.

 

حجت‌الاسلام مؤذنی اظهار داشت، مرحوم آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای (ره) پیش از تحصیل در نجف نیز در محضر اساتید بزرگ حوزه علمیه مشهد مانند آیات میرزا محمد آقازاده (فرزند صاحب کفایة) و حاج آقا حسین قمی و آقابزرگ حکیم شهیدی و شیخ اسدالله یزدی و میرزا مهدی اصفهانی به تحصیل پرداخته بودند.

 

دبیر ستاد بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدجوداد خامنه‌ای (ره) خاطر نشان کرد، سابقه برجسته علمی ایشان در کنار زهد و پارسایی و بی‌رغبتی به زخارف دنیایی سبب شده بود که ایشان در میان علمای مشهد جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند به طوری که نماز جماعت ایشان در مسجد صدیقی‌ها در جوار حرم مطهر رضوی مورد توجه کم نظیر مومنان قرار گرفته بود.

 

تأکید اسد و رئیسی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

"بشار اسد" رییس جمهوری سوریه  در گفت وگوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری منتخب ایران، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه میان تهران و دمشق تأکید کردند. در این گفت وگوی تلفنی، اسد ضمن تبریک پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای  وی در رهبری قوه مجریه جمهوری اسلامی به سوی پیشرفت بیشتر و تداوم تحقق دستاوردها در تمام زمینه‌ها آرزوی موفقیت کرد.

براساس گزارش سانا، دو طرف همچنین بر تمایل و عزم راسخ خود برای ادامه روند تقویت همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها و تداوم رایزنی و هماهنگی درباره مسائل مورد توجه دو کشور تأکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب بیش از ۱۸ میلیون رای به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

 

صدور اولین شناسنامه برای فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی در خارج

مریهان و لیلیان، صاحبان اولین شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در "خارج از کشور" شدند. شناسنامه‌های این فرزندان توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی صادر و تحویل داده شد.

«علیرضا محمودی» سرپرست سرکنسولگری ایران در دبی با اعلام این خبر، گفت: امروز روز بزرگی برای مادران ایرانی خارج از کشور است. اقدام بزرگی با کمک و مساعدت معاونت محترم کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه، مدیرکل کنسولی و ادارات تابعیت و سجلات و همچنین همکارانم در اداره کل توسعه دانایی به نتیجه رسید.

وی افزود: مراحل و روند اخذ مجوز و تمهید بستر فنی لازم جهت صدور اولین شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی صادره از سوی وزارت امورخارجه انجام شده و امروز اولین شناسنامه‌ها در خارج از کشور و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی صادر شد که جای تشکر و قدردانی بسیار از همه دست‌اندرکاران را دارد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه آذر ماه ۱۳۹۹ در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت نام برای صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خبر داده بود.

 

 

 

کد خبر 1073156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha