بازسازی دومین ورودی بزرگ حرم حضرت ابوالفضل (ع)

باب امام حسن(ع) در آستان مقدس حضرت عباس به عنوان دومین ورودی این آستان است که کار روکش کردن ۸۰ درصد دیوارها با کاشی معرق به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: کارکنان این بخش پروژه آمادسازی و توسعه باب های حرم مطهر حضرت عباس(ع) از داخل را با پوشاندن دیوارهای باب امام حسن(ع) با کاشی کربلایی معرق و کتیبه های مختلف با نقش و نگارهای زیبا آغاز کردند.

 

الصائغ افزود: باب امام حسن(ع) دومین باب بزرگ آستان عباسی پس از باب القبله است که مشرف به میدان بین الحرمین است. کارهای این باب در چارچوب پروژه بازسازی و توسعه باب های این حرم مطهر است. طراحی آن متناسب با هارمونی شهری و سبک هنری است که با ورودی های اصلی حرم تناسب دارد.

 

وی ادامه داد: مراحل مقدماتی این کارها شامل برداشتن مصالح ساختمانی قدیمی، مرمت و اصلاح دیوارها با مواد مخصوص، سیم کشی برخی از سیستم های مورد نیاز تا رسیدن به مرحل پوشاندن دیوارها با کاشی معرق کربلایی ادامه داشته است. قسمت فوقانی این باب با این کاشی ها و کتیبه های پرنقش و نگار مخصوص پوشانده خواهد شد. 80 درصد از کار روکش کردن دیوارها به پایان رسیده و این کار همچنان ادامه دارد.

 

رئیس این بخش گفت:  برنامه کاری تدوین شده شامل 9 باب آستان عباسی است و کارکنان شرکت پیمانکاری ساختمانی ارض القدس این برنامه را متناسب با طراحی و معماری داخلی و خارجی صحن شریف اجرا می کنند.

کد خبر 1073161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha