منطقه آزاد انزلی ۸۲ پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در دست اجرا دارد

اکبری مقدم گفت: هم اکنون در منطقه آزاد انزلی حدود ۸۲ پروژه عمده سرمایه گذاری و زیربنایی با اعتبار بالغ بر ۷۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال و ۴۵ میلیون یوروسرمایه گذایر خارجی در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «علی اوسط اکبری‌مقدم» امروز (سه شنبه، ۱۵ تیر) در مراسم افتتاح ۱۴ طرح تولیدی، خدماتی و زیرساخت بندری منطقه آزاد انزلی که به صورت همزمان با سراسر کشور از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهور برگزار شد، گفت: منطقه آزاد انزلی با دارا بودن دو بندر بزرگ انزلی و کاسپین و زیرساخت‌های صنعتی و تجاری نقش محوری در مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر داشته که در سال‌های اخیر با تکمیل زیرساخت‌های زنجیره لجستیک در تامین کالاهای اساسی کشور بسیار موثر بوده است. 

 

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه به راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و افزود: بر اساس تدابیر ابلاغی دبیر شورای عالی مناطق آزاد این سازمان به عنوان معین و پشتیبان منطقه آزاد اینچه برون معرفی شده که با توجه به پیگیری انجام شده، امید است راه‌اندازی رسمی این منطقه آزاد به‌عنوان اولین منطقه نسل جدید به زودی صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی امروز ۱۴ طرح سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با سرمایه ریالی بالغ برسه هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال و سرمایه خارجی هشت میلیون یورو، در مجموع به ارزش ۶ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال را به بهره‌برداری رساند که موجب اشتغالزایی مستقیم ۴۴۶ نفر در بخش‌های صنعتی و بندری شد.

 

اکبری‌مقدم تصریح کرد: هم اکنون در منطقه آزاد انزلی حدود ۸۲ پروژه عمده سرمایه گذاری و زیربنایی با اعتبار بالغ بر ۷۹ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال و ۴۵ میلیون یورو در دست اجراست.

 

گفتنی است، امروز در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی و به دستور رئیس جمهور ۱۴ طرح تولیدی، خدماتی و زیرساخت بندری همزمان با ۶۶ طرح دیگر سراسر کشور در منطقه آزاد انزلی با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال افتتاح شد. 

کد خبر 1073239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha