برگزاری کلاس های علمی طی تابستان توسط کانون فرهنگی و هنری  منتظران مهدی (عج)

حجت الاسلام ایلخانی گفت: همزمان با ایام تابستان کلاسهای علمی و فرهنگی برای طلاب و اعضای کانون فرهنگی و هنری منتظران مهدی شهر سامن در حال برگزاری است.

«حجت الاسلام مهران ایلخانی»در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر  گفت: کانون  فرهنگی، هنری منتظران مهدی شهرسامن در دهه ۹۰ تاسیس شده و بیش از یکصد و عضو فعال دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی  شهر سامن با بیان اینکه این کانون یکی از کانون‌های فعال شهرستان ملایر است  افزود: این کانون در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد ملایر  رتبه اول از بین  ۳۰۰ کانون استان همدان رتبه هفتم و از بین 25  هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور  رتبه ۵۰۰ دارد.

وی با بیان اینکه این کانون کانون در حوزه علمیه  و مسجد ولیعصر شهر سامن فعالیت دارد گفت:مخاطبان ما بیشتر گروه خاص طلاب هستند اما برنامه‌های ما عمومی  و برای همه اقشار است.

حجت الاسلام ایلخانی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی برنامه‌های مختلفی توسط کانون انجام شده  افزود: محتوا سازی در فضای مجازی از برنامه‌های امسال این کانون بوده است که عرصه های فرهنگی ، قرآنی، مناسبتی و توزیع بسته های معیشتی.و.. بسیار موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت این کانون از برگزاری دو دوره کلاس خبر داد و گفت: این کلاس ها شامل کلاس های علمی و فرهنگی است که به صورت یک دوره 20 روزه از 5 تا 25  تیر ماه در حال برگزاری است.

 حجت الاسلام ایلخانی افزود: کلاس های علمی شامل  ادبیات عرب، کلاس عربی و... برای اعضای کانون خبر داد و گفت: این کلاس ها به صورت روزانه و شامل 6 کلاس است.

وی با اشاره به اینکه کلاسهای مقاله نویسی، نویسندگی و... نیز در ایام تابستان توسط کانون در حال برگزاری است افزود: کلاسها برای عموم است.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه های تفذیحی، اردویی و ورزشی از دیگر  برنامه های کانون برای افراد شرکت کننده در کلاسها در اوقات فراغت است.

وی با اشاره به ابیکه کلاسها  با توجه به شرایط کرونا با رعایت پروتکل ها در حال برگزاری است گفت:با توجه به اینکه بیشتر اعضای کانون ما طلاب هستند این کلاسها به صورت  علمی  و برای ابن قشر برگزار شده اما در کلاسهای فرهنگی همه اقشار حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به ابنکه این کانون در دهه ولایت نیز برنامه های خود را دارد گفت: قربانی غدیر یکی از طرح هایی است که از سال گذشته با کمک خیران انجام شد که در ابن طرح خیران با اهدای گوسفند به همت کانون خانواده های نیازمند را شناسایی و گوشت قربانی عید قربان در دهه ولایت بین  خانواده های نیازمند توزیع می شود.

وی افزود: در سال گذشته 3 گوسفند اهدایی خیران بعد از ذبح به صورت بسته های گوشت در بین نیازمندان توزیع شد که امیدواریم امسال شاهد کمکهای بیشتر خیران و نیکوکاران در ابن زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: در صورت مساعد شدن شرایط برنامه جشن  های دهه ولایت  در مسجد  و کانون برگزار خواهد شد.

کد خبر 1073281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha