ترویج آموزه‌های اسلامی در کنار مهارت‌های فنی و حرفه‌ای منجر به اثربخشی کار می‌شود

سیدجمیل احمدی گفت: ترویج آموزه‌های دین اسلام و فرهنگ اسلامی در کنار کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به اثربخشی فعالیت‌ها در محیط کار و جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید جمیل احمدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه یکی از مصادیق معروفات است، اظهار کرد: ترویج آموزه‌های دین اسلام و فرهنگ اسلامی در کنار کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به اثربخشی فعالیت‌ها در محیط کار و جامعه کمک می‌کند.


وی یادآور شد: ایجاد کارآفرینی برای جوانان جویای کار و ایجاد اشتغال برای آنها مصداق امر به معروف است و در این راستا این سازمان با هدف ترغیب و‌ تشویق  جوانان به مهارت‌آموزی برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کند.


مدیرکل آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان با اشاره به فعالیت‌های شورای فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر در کنار کارگاه‌های مهارت‌آموزی، ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ اقامه نماز و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل برشمرد.


احمدی فضای مجازی و سایبر را تهدید جدی برای جوانان دانست و گفت: در این راستا با رویکرد کاهش آسیب‌های فضای مجازی آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی لازم ارائه خواهد شد.


وی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را دو عنصر اصلی و اساسی دانست و گفت: نهادینه‌شدن فرهنگ امر به معروف در جامعه سبب می‌شود افراد اصلح در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

 

احمدی اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کنار برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به صورت جدی مورد توجه قرار دارد.


وی مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای جوانان بیکار را یکی از وظایف اصلی فنی و حرفه‌ای بیان کرد و با بیان اینکه کسب مهارت منجر به بالارفتن اعتماد به نفس در افراد می‌شود، افزود: آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت‌آموزی زمانی مفید و اثربخش است که منجر به تاثیر در رفتار کارآفرینان شود.


احمدی یادآور شد: بسیاری تخصص‌ها و مهارت‌ها اگر با تذهیب همراه نباشد کارایی و اثربخشی مطلوبی نخواهند داشت.

 

کد خبر 1073304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha