مدیریت تقاضا و مصرف راهگشای قطع مکرر برق است

محمد نژاد مدیریت تقاضا و مصرف را راهگشای مشکلات برق در کشور دانست و گفت: ضرورت نیاز برق در خانه ها بسیار اساسی است و باید مصرف صنایع و ادارات کاهش یابد و مازاد آن به خدمت مردم برسد.

«پرویز محمدنژاد » در خصوص وضعیت برق و خاموشی های مکرر در سطح کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود گفت: امروز شاهد یکی از بزرگترین مشکل خدماتی از جمله برق در کشور هستیم که میزان تولید خیلی کمتر از میران مصرف است و همین امر موجب خاموشی ها و نارضایتی ملت شده است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبلا با ادله و مدارک لازم به دولت و  وزارت نیرو اخطار داده بودیم که تابستان سال  ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تابستان مناسبی برای برق نخواهد بود، تصریح کرد: متاسفانه به این اخطارها توجه لازم نشده است و امروز ۱۰ هزار مگاوات که ناشی از عدم توجه مجلس قبلی به وزارت نیرو و ..... است، علی رغم همه تذکرات امروز شاهد مشکل بزرگ در جامعه هستیم.

 

محمدنژاد با اشاره به اینکه جلسه اضطراری در کمیسیون تشکیل و مسئولان ایرانی فراخوان شدند، افرود: امروز مدیریت تقاضا و مصرف راهگشا است و تدابیر لازم در این خصوص دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه مجلس قبل نگاه جامعی به برق که یکی از زیرساخت های اصلی است، نداشته و اعتبارات لازم اختصاص نیافته است، خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم با اتخاذ تدابیر لازم در حوزه منابع مالی در تلاش است که این مشکل در سال های آتی رفع شود و نتیجه این امر زمان بر است و به زودی خود را نشان نمی دهد.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در بازده زمانی چهار سال و نیم به بهره برداری خواهد رسید بنابراین احداث نیروگاه نمی تواند رافع مشکلات کنونی باشد.

 

محمدنژاد نیاز ضروری را امروز در حوزه تقاضا دانست و تاکیدکرد: ضرورت نیاز برق در خانه ها بسیار اساسی است و باید مصرف صنایع و ادارات کاهش یابد و مازاد آن به خدمت مردم برسد.

کد خبر 1073330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha