هزینه های شرکت مخابرات ایران متناسب با تعرفه های فعلی نیست

لطفی گفت: هزینه های شرکت مخابرات ایران متناسب با تعرفه های فعلی نیست.

«علیرضا لطفی» با اشاره به فعالیت های گسترده شرکت مخابرات در ارائه خدمات به هم استانی ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در دنیای امروز نیاز روزافزون جامعه به شبکه های ارتباطی بر کسی پوشیده نیست و مخابرات به منظور ارائه خدمات به همگان در نقاط مختلف شهری و روستای تلاش می کند.


سرپرست مخابرات منطقه مرکزی با اشاره به نیازروز افزون جامعه به شبکه های ارتباطی بیان کرد: امروزه اکثر خدمات بر بستر اینترنت ارایه می شود و برای شرکت مخابرات به عنوان متولی و تامین کننده ارتباطات با توجه به قوانین و مصوبات موجود، شرایط برای ارایه خدمات باکیفیت و همچنین توسعه تجهیزات وشبکه های مخابراتی بسیار سخت شده است.


این مقام مسئول اضافه کرد: نیاز است متولیان عرصه ارتباطات و تصمیم گیرندگان این حوزه با اتخاذ راهکار های کارشناسی شده و اصلاح تعرفه های مخابراتی شرکت مخابرات را یاری وحمایت نمایند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جابجایی یک خط تلفن ثابت یک میلیون تومان هزینه دارد، گفت: این در حالی است که مخابرات موظف شده تنها پنج هزار تومان از متقاضیان دریافت نماید و همین خط تلفن پس از دایری با میانگین در آمد ۷ هزارتومان، فقط برای نگهداری شبکه کابل آن ۱۵۰۰۰ تومان هزینه می شود و این امر مصداق هدر رفتن سرمایه ملی است .

 

لطفی با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات خود را همچنان ملزم به اجرای مصوبات رگولاتوری می داند، اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص به دلیل کمبود تجهیزات و محدویت های موجود در واگذاری امکانات به شرکت‌های FCP، کار رانژه خطوط در برخی از مراکز مخابراتی به دلیل «نبود سیم رانژه» با مشکل مواجه شده است.

 

سرپرست مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: اجرای عملیات رانژه با هزینه بیش از 100 هزار تومان و فروش آن به قیمت 12 هزار تومان توجیه اقتصادی ندارد و ضروری است هرچه سریعتر قوانین وتعرفه ها باز نگری شود. 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه های شرکت مخابرات ایران متناسب با تعرفه های فعلی نیست، بیان کرد: نیاز است متولیان عرصه ارتباطات و تصمیم گیرندگان این حوزه با اتخاذ راهکار های کارشناسی شده و اصلاح تعرفه های مخابراتی شرکت مخابرات را یاری وحمایت نمایند .

 

سر پرست مخابرات منطقه مرکزی با اشاره به نقش زیر ساختی مخابرات در تامین نیازهای ارتباطی جامعه گفت: امروزه اکثر خدمات بر بستر شبکه های مخابراتی ارایه می شود و برای شرکت مخابرات به عنوان متولی و تامین کننده ارتباطات با توجه به قوانین و مصوبات موجود، شرایط برای ارایه خدمات با کیفیت و همچنین توسعه تجهیزات و شبکه های مخابراتی بسیار سخت شده است.

کد خبر 1073338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha