نماز تنها فریضه ای که انسان را از گناه و فحشا باز می دارد

آیت الله علما گفت: برپایی نماز کلید برون رفت از مشکلات و رسیدن به آرامش در جامعه و تنها فریضه ای که انسان را از گناه و فحشا باز می دارد .

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام که به عنوان دومین رکن اسلام قرار گرفته و پلی ارتباطی بین خدا و بنده‌اش است و بزرگان ما زیاد روی نماز تاکید داشته اند، زیرا این نماز است که انسان را از فحشا و منکر باز می دارد وآن چیزی که انسان را می سازد و به درجه اعلای عبودیت رهنمون می سازد همین نماز است.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: اگر نماز را تبلیغ و ترویج کنیم و با رفتار مناسب و درست موجبات حضور جوانان را بر اجرای این واجب دینی فراهم کنیم مساجد ما شلوغ شده و همگان با حضوری آگاهانه در این فضای معنوی بزرگ حضور می یابند.
 
 
وی تأکید کرد: برای نماز باید هزینه کنیم و ضرورت دارد، از ظرفیت گسترده ادارات برای این موهبت ویژه الهی بهره مند شویم.
 
 
آیت الله علما تصریح کرد: باید فکر کنیم و چاره ای بیندیشیم، هم برای نماز و هم برای مساجد، و همه باید دست به دست هم دهیم تا جوانان و همه گروها جذب مساجد شوند زیرا انقلاب از مساجد آغاز شد و باید این مهم در مساجد استمرار یابد و موضوع نماز باید بیرون از ادارات و در سطح جامعه هم مد نظر قرار گیرد و خصوصا جوانان را تشویق به انجام این فریضه الهی کنیم.
 
 
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  در پایان گفت:  انسان باید مواظب باشد كه به عجله و شتاب زدگى نماز نخواند ، و در حال نماز به یاد خدا و با خضوع و خشوع و وقار باشد ، و متوجّه باشد كه با چه كسى سخن مى گوید و خود را در مقابل عظمت و بزرگى خداوند عالم ناچیز ببیند.
کد خبر 1073347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha