مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت «روز قلم» پیامی صادر کرد

«عبدالله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل طی پیامی «روز قلم» را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل طی پیامی «روز قلم» را تبریک گفت.

 

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ»

چهاردهم تیرماه، روز اهل قلم در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است که از سال 1381 پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای انقلاب فرهنگی به ثبت رسید. قلمی که هدایتگر عقلها و مغزهاست و بیانگر فکر و فرهنگ و هویت ملتهاست. قلمی که ترسیم کننده خطوط فکری و سیاسی و اجتماعی و ادبی جوامع بشریست.

 

«روز قلم» فرصتی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و اهل قلمی که عمر گرانبهای خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند. قلمی که زبان خداوندیست، همانگونه که پیامبر اعظم(ص) فرموده اند: قلم، نعمت بزرگی از طرف پروردگار است و اگر قلم نبود، ملک و دین استوار نمی شد و زندگیِ شایسته برقرار نمی گردید.

 

اینجانب به سهم و نوبه خود، این روز ارزشمند و بزرگ، روز اهل قلم، روز صاحبان فکر و اندیشه را به تمام مردم فهیم استان، اصحاب فرهیخته ذوق و اندیشه و قلم، حافظان، وارثان و رسولان رسالت خطیر قلم تبریک گفته و از زحمات نویسندگان، ناشران، ویراستاران و تمامی خادمان فرهنگ مکتوب استان اردبیل کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

عبدالله بحرالعلومی / مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

کد خبر 1073362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha