تعطیلی اصناف غیر ضروری شیراز به دلیل وضعیت قرمز

قاسم پور گفت: با قرمز شدن وضعیت شیراز، محدودیت ها به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد و فقط مشاغل گروه یک می توانند فعال باشند و از فردا این محدودیت اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (سه شنبه 15 تیر) در نشست مجازی با خبرنگاران اعلام کرد: پیش بینی قرمز شدن شیراز، از نظر شیوع کرونا امروز درست از آب درآمد و شمار بستری شدگان کرونایی در شیراز سیر صعودی دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: با قرمز شدن وضعیت شیراز، محدودیت ها به مدت ۱۰ روز اعمال خواهد شد و فقط مشاغل گروه یک می توانند فعال باشند و از فردا این محدودیت اعمال خواهد شد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: محدودیت های تردد خودرویی شامل محدودیت به شهرهای قرمز و نارنجی می شود و کلاس های تابستانه تعطیل شده اند و تمام آموزش ها باید مجازی برگزار شود.

قاسم پور تاکید کرد: تجمعات و مراسم فرهنگی و اجتماعی نیز در شهرهای قرمز تعطیل است و دورکاری ادارات در شهرهای قرمز مانند شیراز با حضور یک سومی نیروها است.

وی ادامه داد: تا پایان هفته آتی اکیپ های نظارت و بازرسی جدی تر حضور خواهند داشت و با متخلفان برخورد قانونی می شود و اصناف مختلف پلمب خواهند شد.

وی با تشکر از اصناف فارس برای مشارکت مستمر در مقابله با شیوع کرونا گفت: اصناف استان واقعا همراهی خوبی در ماه های اخیر برای مقابله با کرونا داشته اند و از اصناف فارس در موج پنجم نیز درخواست داریم مانند قبل همکاری کنند.

قاسم پور افزود: به خاطر حفظ سلامت مردم ممکن است فعالیت مترو و اتوبوس رانی نیز در سراسر استان فارس محدود شود.

وی با اشاره به آمار روزانه بازرسی و نظارت در سطح استان در موج چهارم کرونا تا 14 تیر جاری اعلام کرد: 2 هزار و 324 مورد بازدید از اصناف انجام شده و 108 اخطار و هفت مورد پلمب در پی داشته است.

قاسم پور افزود: به 725 خودروی شخصی متخلف تذکر لسانی داده شده و 366 خودرو جریمه دشه اند و در موج چهارم کرونا از چهار اداره و سازمان استان بازدید شده اما تخلف و تذکری در پی نداشته است.

معاون استاندار فارس با اعلام آمار تجمعی بازرسی و نظارت  در سطح استان از ابتدای شیوع کرونا تا 14 تیر جاری نیز گفت: 831 هزار و 261 بازدید از اصناف فارس منجر به 30 هزار و 828 اخطار و 9 هزار و 761 مورد پلمب شده است.

وی اعلام کرد: به 300 هزار و 158 خودروی شخصی تذکر لسانی داده شده و 526 هزار و 91 خودروی متخلف جریمه شده اند و در بازرسی از ادارات و سازمان ها نیز 748 بازدید، 169 تذکر کتبی و هفت مورد معرفی به هیئت تخلفات اداری در استان ثبت شده است.

کد خبر 1073394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha