بزرگداشت روز قلم در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد

آئین بزرگداشت «روز قلم» در برخی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت گرامی داشت «روز قلم»، آئین هایی به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران با اشاره به برگزاری آئین بزرگداشت روز قلم در گچساران، گفت: در این آئین که به صورت مجازی برگزار شد، از دو اثر «دلفین مُرده» نوشتهٔ حسن بهرامی و «جابر می‌گفت» نوشتهٔ میثم فرهمندیان نقد و بررسی و تجلیل شد.

امیرحسین نوروزی اظهار کرد: این دو اثر موفق به کسب عناوینی در مسابقات ادبی کشور شده بودند.
 
 
وی ادامه داد: بزرگداشت روز قلم به علت وضعیت ویروس کرونا به صورت مجازی و همزمان با روز قلم در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران برگزار شد.
 
 
 
 
***به مناسبت روز قلم از کتاب های منتشر شده در طول یک سال گذشته رونمایی و از نویسندگان کتابها در شهرستان بهمئی تجلیل شد.
 
«جهان شاد طاعتی پور» نویسندگان را محرک اصلی جامعه جهت هدایت در مسیر کمال و انسانیت دانست و گفت: کار نویسندگی علاوه بر علم و اندیشه، چیزی فراتر از آن می خواهد و آن عشق است که در نهاد نویسندگان به ودیعه گذاشته شده است.
 
رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در ادامه سخنان خود به ارزش قلم، آنچه می نویسد و هنر نویسندگی و بیان فضایل متن و نوشته خوب از دیدگاه آیات قرآن، اسلام، احادیث دینی و مکاتب علمی پرداخت و همه نویسندگان را به رعایت نکات دینی و اخلاقی در نوشته های خود و همچنین مهم تر از آن، رضای الهی را در صدر اندیشه قلم و نوشته خود بدانند.

در پایان از دو کتاب چاپ شده در یک سال اخیر  که در زمینه علمی و تخصصی رشته های فنی و شعر چاپ شده بودند رونمایی و از نویسندگان این کتابها رسول سنایی نویسنده کتاب «طنز کله پاچه عروسی»  و  هاشم چیره نژاد نویسنده کتاب های «آموزش و فنی و حرفه ای و توانمندسازی منابع انسانی» و مرجع تخصصی افسر HSE  تجلیل به عمل آمد.

در ادامه نویسندگان ضمن بیان پاره ای از مشکلات از جمله هزینه سنگین چاپ کتاب اشاره و از اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به جهت همکاری در نشر این کتابها و همچنین درخواست نمودند که از کتاب های آنان خریداری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

***«سید علی حسینی» با اشاره به برگزاری آئین تجلیل و تکریم نویسندگان شهرستان باشت، گفت: این آئین به مناسبت گرامی داشت «روز قلم» و با حضور جمعی از نویسندگان شهرستان باشت، فرماندار شهرستان، رئیس آموزش و پرورش،رئیس نمایندگی حوزه هنری شهرستان در محل فرمانداری باشت برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت افزود: حیات و ممات جوامع وابسته به تولیدات فکری و اندیشه ای است که در واقع هویت جامعه محسوب می شود.
 
 
وی یادآور شد: آئین تجلیل و تکریم نویسندگان، حمایت از خرید کتاب، عضویت در صندوق اعتباری هنر و برخورداری از بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی درمان از جمله خدماتی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار اهالی قلم قرار می دهد.

 

کد خبر 1073399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha