خواب زمستانه روز بازار فاروج تاکنون بیداری  به همراه نداشته است

زمستانی بر تعطیلی روز بازار فاروج گذشت اما هوای بهار که نه، حتی گرمای حضور میوه های فصل تابستان هم برای خواب زمستانه روز بازار بیداری به همراه نداشته است.

خبرگزاری شبستان_فاروج؛ هر میوه ای را که دست می گیرد و به فروشنده نشان می دهد با شنیدن قیمتش، شرمگینانه میوه را به سبد برمی گرداند، از صحبت فروشنده با مشتری دیگر استفاده می کند و سر به زیر از درب مغازه خارج می شود. این تصویر شاید تکراری ترین قاب برای نگاه میوه فروشان باشد، خیلی از آنها خودشان شرمنده اند وقتی قیمت میوه ای را به مشتری که با پایین ترین تُن صدا، سوالش را مطرح می کند، می گویند.

 

«علی قربانی» یکی از همین میوه فروشان است که به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: حالا رفتن به میدان تره بار برای میوه فروشان هم تبدیل به کابوس شده است، میوه زیر قیمت 200 هزار ریال نداریم و هندوانه چند وقتی است که به قیمت زیر 50 هزار ریال رسیده است.

 

وی افزود: هزینه های رفت و آمد و اجاره بهای مغازه ها که سر به فلک کشیده یک طرف، قیمت بالای میوه از سوی دیگر، ما را شرمنده مشتریان کرده است.

 

یکی از شهروندان هم گفت: در سال های گذشته روز بازار داشتیم و هر چند میوه و خوراکی های درجه پایین تر عرضه می شد اما حداقل می توانستیم برای خانواده یکی دوبار میوه فصل را تهیه کنیم.

 

«باقر احمدی» افزود: جرات نمی کنیم با فرزندانمان از کنار میوه فروشی عبور کنیم، پول یک روز کار را برای دو کیلو میوه باید بپردازیم.

 

این شهروند گفت: طبیعتا شورایی که ساکن این شهر نیست و شهردار با توجه به بضاعت زندگیشان، نیازی به خرید از بازار روز ندارند که این همه مدت نسبت به تعطیلی آن بی تفاوت یا شایدم بی اطلاع بودند.

 

یکی از فروشندگان روز بازار فاروج گفت: وجود بازار روز برای بسیاری از کاسبان که توانایی اجاره مغازه را آنهم با قیمت های نجومی واحدهای تجاری فاروج نداشتند، فرصت مغتنمی بود که بتوانند زندگی آبرومندی را از محل عرضه کالاهایشان در آنجا داشته باشند.

 

«علی ایزانلو» افزود: تعداد واحدهای تجاری فاروج محدود است همانی هم که هست آنقدر اجاره اش سنگین است که با بنیه مالی ما نمی خواند.

 

وی گفت: دلخوش به همین بازار روز بودیم که آنهم چندین ماه از تعطیلی آن می گذرد؛ به رغم اینکه در شهرستان های همجوار از مدت ها پیش دایر شده است.

 

 

روزبازار بازار رقابت را به نفع مردم  داغ می کند

 

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: وجود روز بازار ، فضای رقابت را به نفع مردم داغ می کند و در نبود هزینه اجاره مغازه، آب و برق و.. کالا و محصول با قیمت تمام شده کمتری دست مردم می رسد.

 

«احسان افتخاری» در گفتگو با شبستان افزود: متولی روزبازارها شهرداری است و در بیشتر شهرها مکانی برای آن ایجاد و ساماندهی شده است.

 

وی گفت: در روز بازار دیگر سود تا سقف 35 درصد برای میوه و سایر محصولات لحاظ نمی شود و با توجه به رقم های بالای اجاره واحد تجاری که از 40 میلیون ریال لحاظ شده تا بالاتر، فروشندگان سیار هم در این فضا ساماندهی و دسترسی مردم به اقلام آنان راحت تر می شود.

 

وی با اشاره به فعال شدن بازار زعفران از سال گذشته در شهر افزود: با توجه به مسقف بودن آن، امکان تبدیلش به بازار روز برای میوه، پوشاک، لوازم خانگی و صنایع دستی فراهم است.
 

 

برای راه اندازی روز بازار مزایده برگزار می کنیم

 

عضو شورای اسلامی شهر فاروج گفت: درخواست یک متقاضی دوشنبه هفته گذشته در جلسه شورا ارائه شد و مقرر شد برای راه اندازی دوباره روز بازار طبق قانون، مزایده برگزار شود.

 

«قدرت الله نامدار پور» با اظهار بی اطلاعی از اینکه مزایده برگزار شده یا نه؛ افزود: برنده مزایده قبلی قراردادش پایان یافته بود و تا هفته پیش در این خصوص جلسه یا برنامه ای نداشتیم.

 

این عضو شورای شهر فاروج گفت: راه اندازی روز بازار در فضای قبلی خواهد بود و تاکنون برای تغییر مکان صحبتی در جمع شورا نشده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا از بازارچه تعاون روستایی که مسقف و ویژه فعالیت های بازار زعفران طراحی شده، استفاده نمی شود، بیان کرد: در وضعیت ناشی از کرونا که نمی توانیم حقوق کارکنان را بپردازیم از فضاهایی که از سوی دستگاه ها به صورت رایگان واگذار شود، استقبال می کنیم.

 

نامدار پور افزود: نمی خواهیم همه مسئولیت ها روی دوش شهرداری باشد و درآمد ناشی از بازار روز به جیب دستگاه دیگری با وضعیت فعلی شهرداری برود.

 

 

شهردار فاروج به تلفن خبرنگار خبرگزاری شبستان برای پیگیری برگزار شدن یا نشدن مزایده و زمان راه اندازی مجدد روزبازار پاسخ نداد.

 

 

 

کد خبر 1073407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha