کمبود تولید سبب قطعی برق در جهرم شده است

اکوان گفت: قطعی برق به صورت سراسری و بر اثر کمبود تولید بوده که علت‌های مختلفی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد اکوان»، امروز (سه شنبه ۱۵ تیر) در جمع خبرنگاران گفت: ضمن پوزش از همشهریان جهرمی در خصوص قطع برق خطوط شبکه های توزیع به استحضار مشترکین می‌رساند که قطعی برق به صورت سراسری و بر اثر کمبود تولید بوده که علت‌های مختلفی دارد.

 

مدیر توزیع برق جهرم به دلایل کمبود تولید برق اشاره کرد و افزود: گرمای زودرس هوا، بارش‌های ناچیز در سال زراعی و به موجب آن عدم در اختیار داشتن نیروگاه‌های برق آبی و از مدار خارج شدن برخی نیروگاه‌ها بر اثر مشکلات فنی، مصارف بالای برق بر اثر شدت گرما (به ازای هر یک درجه افزایش دما هزار مگا وات کمبود تولید بدنبال دارد)، افزایش بی رویه و غیر مجاز رمز ارزها و مشکلات داخلی شهرستان همچون جلوگیری از اجرای پروژه بزرگ پست فوق توزیع «جهرم ۴» در بلوار آزادگان و ... از جمله موارد کمبود تولید برق بوده است.

 

وی بیان کرد: بنابراین با توجه به اختلاف سطح بین تولید و مصرف در برخی موارد و بنا تصمیمات، نهادهای بالا دستی از جدول خاموشی‌ها عدول کرده و در برخی نقاط، به ۲ یا سه مرتبه قطع در روز رسیده اند.

 

اکوان خاطرنشان کرد: در برخی مناطق که دارای خطوط حساس و نیمه حساس هستند، مانند مراکز امنیتی، بیمارستان‌ها و چاه‌های آب، حتی‌الامکان سعی شده به منزله‌ عدم قطع آب شرب، حداقل خاموشی‌ها اعمال شود.

 

وی در پایان گفت: از شهروندان می خواهیم ضمن خویشتن‌داری و حفظ خونسردی و با استفاده از شیوه‌های ساده و صحیح مدیریت مصرف، همچون عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعات پیک (از ساعت ۱۲ تا ۱۸)، قطع مصارف غیر ضروری، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۶ درجه سانتی گراد، استفاده از دور کند کولرهای آبی، معرفی افراد سودجو و دارای رمز ارز غیر مجاز در منازل و غیره .... این اداره را در گذشتن از پیک مصرف یاری کنند.

کد خبر 1073440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha