سال آینده اگر بارش کم باشد وضع برق از امسال بدتر می‌شود

اسعدی با بیان اینکه سال آینده اگر بارش کم باشد وضع برق از امسال بدتر می‌شود بنابراین باید برای سرمایه گذاری در صنعت برق ارائه منابع مورد نیاز را تسهیل کنیم، گفت: باید قیمت گذاری برق در مناطق خشک نشین متفاوت از بهای برق در دیگر مناطق باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، فریدون اسعدی، کارشناس حوزه انرژی شب گذشته (سه شنبه ۱۵ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع بررسی دلایل قطعی برق اختصاص داشت با اشاره به اینکه به جز ۱۰ ـ ۱۵ کشور دنیا بقیه کشور‌ها با شرایط اضطراری تولید برق روبرو می‌شوند، گفت: البته وضع کنونی کشور از سال ۹۷ قابل پیش بینی بود.

 


وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در دو سال اخیر موجب شد کمبود ظرفیت نیروگاهی در کشور خود را نشان ندهد، افزود: بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش توان نیروگاهی و حمایت از صنعت برق وجود دارد.

 

کارشناس حوزه انرژی با اشاره به اینکه می‌توانستیم ۱۲ تا ۱۳ هزار مگاوات برق در قالب سیکل ترکیبی بدون ۱ لیتر سوخت اضافه تولید کنیم، اما این موضوع به در بسته شورای اقتصاد خورده است، افزود: اینکه وزارت نیرو هم بازیگر، هم تنظیم گر و تولیدکننده و قیمت گذار است صنعت برق را با مشکل روبرو کرده است.

 

اسعدی با بیان اینکه سال آینده اگر بارش کم باشد وضع از امسال بدتر می‌شود بنابراین باید برای سرمایه گذاری در صنعت برق ارائه منابع مورد نیاز را تسهیل کنیم، گفت: باید قیمت گذاری برق در مناطق خشک نشین متفاوت از بهای برق در دیگر مناطق باشد.

کد خبر 1073494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha