ایجاد شفافیت و عدالت در توزیع نهاده های دامی در بین عشایر فارس

بهرامی گفت: سامانه پایش نهاده های دامی «سپند» با هدف شفافیت و عدالت در توزیع نهاده های دامی در بین عشایر فارس فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (چهارشنبه 16 تیر) در جلسه با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سامانه پایش نهاده های دامی «سپند» با هدف شفافیت و عدالت در توزیع نهاده های دامی در بین عشایر فعالیت می کند.

مدیرکل امور عشایری فارس افزود: کشور درگیر مشکلات و معضلات زیادی برای تامین، واردات و توزیع نهاده های دامی است و اداره کل امور عشایری فارس پیگیری های جدی برای توزیع عادلانه نهاده ها و نظارت بر توزیع در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب از سامانه های قابل دسترس سازمان امور عشایر کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان برای شفافیت بیشتر، نظارت حداکثری، بروزرسانی و دریافت اطلاعات برخط عشایر بهره گیری کردیم تا هرچه زودتر شاهد نتایج مثبت آن بر پایش نهاده های دامی عشایر باشیم.

«کرامت الله کیومرثی» نیز در این جلسه گفت: نیز افزود: به دلیل حساسیت کار در توزیع نهاده های دامی، تلاش می شود نهاده ها هرچند اندک از نظر حجم مصرفی مصرف کنندگان و با توجه به دشواری نحوه تهیه، به دلیل مشکلات ارزی، دپو و...غیره به دست صاحبان و مصرف کنندگان واقعی برسد.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد: 30 درصد دام سبک کشور در دست عشایر است و با بهره گیری از متخصصان امر اقدام به ایجاد سامانه «سپند» شده تا شرایط مساعدی برای تامین رفاه حال عشایراستان ایجاد شود.

کد خبر 1073564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha