فردی که هویت خود را بشناسد بار اضافی برای کشور نمی شود

اسماعیلی گفت: فردی که هویت خود را شناخت، هرگز جاسوس بیگانگان نخواهد شد و اگر در سرزمینش اقتصاد دچار مشکل شد، بار اضافی بر بحران اقتصاد نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی»، امروز (چهارشنبه 16 تیر) در سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی به میزبانی آموزش و پرورش فارس گفت: هویت می‌ تواند بر توسعه و آبادانی و امنیت تاثیر مستقیم بگذارد و دفاع از خاک وطن در هشت سال دفاع مقدس توسط افرادی انجام شد که هویت غنی ایرانی-اسلامی خود را درک کرده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: درک و شناخت هویت باعث می شود تا افراد برای امنیت و پیشرفت کشور از جان و مال خود بگذرند و فردی که هویت خود را شناخت، هرگز جاسوس بیگانگان نخواهد شد و اگر در سرزمینش اقتصاد دچار مشکل شد، بار اضافی بر بحران اقتصاد نمی شود.

وی اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم تا در مسیر تقویت هویت فرزندانمان گام برداریم و داشته‌ های ملی و فرهنگی خود را به آنها معرفی کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین بر احیای هویت افتخارآمیز اسلامی-ایرانی تاکید می شود و مقام معظم رهبری، اساس تحول را ملاحظه عناصر اصلی هویت ملی می ‌دانند.

وی میزبانی سومین همایش ملی کودکان ایرانی-اسلامی در دوره پیش دبستانی در شیراز را مایه افتخار دانست و بیان کرد: شیراز نماد جهانی فرهنگ کهن و تاریخ و تمدن ایران اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع) است و میزبانی از این همایش اقدام موثری در این شهر به شمار می رود.

اسماعیلی تصریح کرد: اعتماد وزارت آموزش و پرورش برای میزبانی آموزش وپرورش فارس از این همایش، ارزشمند است و امیدواریم با برگزاری این همایش در فصل گشایش مدارس نیز موثر بوده و فعالانه عمل کنیم.

کد خبر 1073586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha