زنگ خطر مصرف مشروبات الکلی در خراسان جنوبی به صدا درآمد

حجت الاسلام حمیدی با تأکید بر ضرورت نگاه علمی برای درمان معضل اعتیاد، گفت: پرونده‌های موجود در دادگستری زنگ خطر افزایش مصرف مشروبات الکلی در خراسان جنوبی به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۱۶ تیر) در اولین جلسه شورای پيشگيری از وقوع جرم استان اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب های مهم اجتماعی است که مبارزه با این پدیده شوم نیازمند اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه و پرهیز از نگاه های اداری به این مقوله مهم است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی در ادامه یکی از دلایل عدم موفقیت در درمان اعتیاد را نگاه های اداری دانست و گفت: نگاه علمی و اقدامات پیشگیرانه با رویکرد فرهنگی به مقوله‌ی بسیار پیچیده‌ی اعتیاد می‌تواند به امر مبارزه با موادمخدر و درمان این بیماری کمک کند.

 

حجت الاسلام حمیدی با تأکید بر اینکه بیماری اعتیاد کاملا قابل درمان است، تصریح کرد: شاید به میزان کم ولی بالاخره افرادی با اراده قوی هستند که به لطف خدا از این بیماری رهایی یافته و دوباره زندگی سالم و پاکی را آغاز کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر معتادان درمان قطعی نمی‌شوند باید در شیوه کار خود برای ترک اعتیاد تجدید نظر کنیم و براساس تجربیات علمی از روش های دیگری برای ترک معتادان و انگیزه بخشی به آنان برای رهایی از این معضل خانمان‌سوز استفاده کنیم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه لازم است در معتادان انگیزه ایجاد شود تا اراده‌ی ترک را پیدا کنند، افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که زمانی که شخص موفق به ترک مواد شد، نباید او را به حال خود رها کنیم؛ زیرا ممکن است دوباره وسوسه شود و به مصرف دوباره‌ی مواد مخدر روی بیاورد.

 

حجت الاسلام حمیدی خواستار ایجاد اشتغال و مراقبت‌های جدی پس از خروج معتادین از مراکز ترک اعتیاد شد و بیان کرد: در تبصره‌ یک ماده‌ ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر بر مراقبت بعد از بهبودی معتادان تأکید شده است.

 

وی با تأکید بر تقویت مراکز نگهداری موضوع ماده ۱۵ و ۱۶ گفت: یکی از اولویت‌های ما راه‌اندازی مرکز موضوع ماده ۱۶ است ولی باید در مکانی مناسب و به عنوان مثال در زندان و یا مجاورت آن راه‌اندازی شود.

 

حجت الاسلام با هشدار نسبت به زنگ خطر افزایش مصرف و تولید مشروبات الکلی در استان، افزود: پرونده‌های موجود در دادگستری این زنگ هشدار را به ما می‌دهد و باید با تشکیل کارگروهی در زمینه پیشگیری و جلوگیری از افزایش مصرف این ماده مخدر قدم برداریم.

 

کد خبر 1073610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha