عدم شناخت جامعه موجب ریزش جوانان می شود/ در مساله حجاب باید اندیشه ها را تغییر داد

خوش اقبال با تاکید بر ریشه ای بودن مساله حجاب و عفاف در جامعه گفت: باید پذیرفت که در شناخت نسل فعلی و شرایط فرهنگی جامعه قصور وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛حسین خوش اقبال در جلسه عفاف و حجاب استان با بیان اینکه "حاکمیتی شدن حجاب نتوانسته مسائل آنرا رفع کند"  گفت: شکل گیری جمهوری اسلامی بر پایه اعتقادات دینی بوده اما امروز ارتباط جوانان با علما و مساجد کمتر شده است.

 

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: با نسلی روبرو هستیم که در ورت عدم شناخت صحیح آن ، شاهد ریزش خواهیم بود و این یک خسارت است.

 

وی خاطر نشان کرد: اصولا در جوامع ديني، حفاظت و مراقبت از عفت عمومي وظيفه‌اي است كه به عهده‌ي هر زن و مردي محوّل شده است؛ به عبارت ديگر، حفظ حرمت و رعايت حجاب و عفاف، تنها وظيفه‌ي زن نيست، بلكه مرد نيز، ملزم به رعايت دستورهاي شرع مقدس اسلام است.

 

 

خوش اقبال  با اشاره به وجود دستگاههای عدیده فرهنگی تصریح کرد: باید بپذیریم که با گذشت ۴۲ سال از عمر نظام اسلامی همه ما در آنچه که پدیدار شده نقش داشته و قصورها به همه باز می گردد و حجاب از احكام ضروري اسلام است كه عموم مسلمانان در رعايت آن اتفاق نظر دارند. 

 

کد خبر 1073630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha