نقشه مهندسی فرهنگی یک خوراک فکری مطلوب در جامعه است

رحیمی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی یک خوراک فکری مطلوب در جامعه است که هر استان در برش مخصوص به خود به ظرفیت های خود در این زمینه می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (چهارشنبه 16 تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: راه اصلی وفقیت در ترویج فرهنگ، شروع از خودمان است و در این هفته فرهنگ مالیات بود باید فرهنگ پرداخت مالیات به گونه ای ترویج داده می شد تا افراد بدانند در مقابل استفاده از مزایا باید هزینه هایی پرداخت کنند.

استاندار فارس افزود: اولویت ترویج فرهنگی استان در هفته آتی که هفته ادبیات کودک و نوجوان است، تلاش در این زمینه در استان باید باشد.

وی با اشاره به تهیه نقشه مهندسی فرهنگی کشور عنوان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در تهیه نقشه فرهنگی، بیانیه گام دوم انقلاب و سه عنوان کلی خودسازی، جامعه‌ پردازی و تمدن‌ سازی است و هدف از این موارد، تعالی انسان است.

رحیمی تصریح کرد: برخورداری از سند و برنامه،  تهیه خوراک فکری برای دیگران است و نقشه مهندسی فرهنگی یک خوراک فکری مطلوب در جامعه است که هر استان در برش مخصوص به خود به ظرفیت های خود در این زمینه می پردازد.

استاندار فارس ادامه داد: با تهیه این سند، نقاط ضعف و قوت نیز مشخص می شود و امکان ارزیابی و بازطراحی آن نیز در صورت لزوم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان امام جمعه شیراز در مورد نقشه فرهنگی استان گفت: مباحث کیفی و مقدماتی اولویتی باید توسط دستگاه های اجرایی و سازمان های متولی مشخص شود تا به تبع آن، میزان اعتبار، جامعه هدف و ... نیز تعیین شوند.

رحیمی تاکید کرد:  لازم است در شورای برنامه ریزی اتسان، دستگاه های مختلف مانند اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه فرهنگیان، شورای مبارزه با مواد مخدر، دفتر خانواده و اموز زنان، حوزه های علمیه، دفتر نمایندگی ولی فقیه و ... به انجام وظایف خود در چهارچوب اجرایی لازم بپردازند.

کد خبر 1073653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha