مساجد مرکز ترویج ازدواج آسان هستند/ لزوم حمایت دولت جدید از فعالیت مسجدی‌ها در حوزه خانواده

حجت‌الاسلام عابدین‌زاده گفت: مساجد مرکز ترویج ازدواج آسان و مومنانه هستند و امیدواریم دولت جدید از فعالیت مسجدی‌ها در این حوزه حمایت بیشتری به عمل آورند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد عابدین زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سابقه بیش از 30 سال ارایه مشاوره در حوزه ازدواج را دارد، اظهار کرد: به نظر من مشکل اصلی کشور در حوزه ازدواج مسئله مالی و اقتصادی نیست بلکه مسئله فرهنگی و سبک زندگی مردم ما است.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: هم دانشجویان دانشگاه و هم نمازگزاران مسجد حضرت ولیعصر (عج) بلوار ابوذر تهران وقتی که من برای موضوع ازدواج و انتخاب همسر مناسب مراجعه می کردند، ضمن بیان نکاتی که در ذهن دارند و در دل هایشان همواره به این مسئله تامین مسکن و جهیزیه و امثالهم اشاره می کنند؛ این نشان می دهد که جامعه به سمتی رفته که درددل اصلی یک دختر و یا یک پسر برای تشکیل خانواده در حوزه مالی و اقتصادی است در حالی که باید مسئله فرهنگی و موضوعی که اسلام از آن به عنوان کفویت اشاره می کند، باشد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مساجد می توانند بهترین و اصلی ترین و مهمترین مرکز ترویج زندگی آسان و ساده زیستانه باشند و البته در این زمینه کارهای خوبی نیز انجام داده اند، گفت: بیش از 70 هزار مسجد در کشور فعالیت دارند. تصور کنید اگر همه این مساجد به وظیفه خود در زمینه ازدواج به خوبی عمل کنند، شاهد تحولی بسیار بزرگ در زمینه تشکیل خانواده و رابطه و تعامل میان زوجین خواهیم بود.

 

عابدین زاده با بیان اینکه امیدواریم آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور منتخب ملت از تمام فعالیت مساجد از جمله در زمینه ازدواج و خانواده حمایت کند، تاکید کرد: ایشان وقتی که در مقام ریاست قوه قضاییه بود نگاه بسیار خوبی به مساجد داشت و شخصا طرح هایی همچون هر مسجد یک حقوقدان را مطرح کرد که بسیار موثر بودند؛ این نگاه ایشان ما را امیدوار می کند که دولت مردمی و انقلابی ایشان در عمل و نه صرفا در شعار از مساجد و مسجدی ها حمایت کند.

 

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت مساجد در تمام حوزه ها از جمله ازدواج و تشکیل خانواده کاملا مردمی است اما اگر سازمان های مرتبط با این حوزه با دستور مستقیم رییس جمهوری با مساجد همکاری داشته باشند، قطعا با فعال شدن همه مساجد در سراسر کشور شاهد انقلابی در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده خواهیم بود و یکی از معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور که الان جامعه با آن دست به گریبان است، حل می شود.

 

کد خبر 1073674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha