برگزاری ازدواج آسان برای ۵۰۰ زوج یزدی/ مراسم عقد شهدایی در سطح استان یزد برگزار می شود

مرادقلی مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برگزاری ازدواج آسان برای ۵۰۰ زوج یزدی، گفت: مراسم عقد شهدایی در سطح استان یزد برگزار می شود.

فاطمه مرادقلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با بیان اینکه فعالیت در زمینه جمعیت نیازمند برنامه ریزی و انجام امور اثرگذار در این بخش است، گفت: یکی از کارهایی که بسیج خواهران استان یزد در حال انجام است، راه اندازی ازدواج های آسان و اهدای جهیزیه به زوجین نیازمند است.

مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد در ادامه با اشاره به برگزاری طرح ازدواج آسان در استان، اضافه کرد: سال 99 در طرح ازدواج آسان 400 زوج یزدی و از ابتدای سال تاکنون حدود 100 زوج در آن شرکت داشتند.

وی گفت: زوجین نیازمند یزدی که در تهیه جهیزیه با مشکل مواجه هستند، سپاه الغدیر استان با همراهی و همکاری خیرین نسبت به اهدای جهیزیه ارزان قیمت به آنها اقدام می کند.

وی با اشاره به فعالیت رابطین ازدواج در حوزه های مقاومت در سطح استان یزد، گفت: در هر حوزه مقاومت بسیج رابطین ازدواج اقدام به شناسایی و معرفی افراد در سن ازدواج می کنند.

مرادقلی از دیگر اقدامات حوزه های مقاومت بسیج در استان یزد برگزاری مراسمات عقد شهدایی اعلام کرد و گفت: هر زوجی که در استان یزد علاقه مند به برگزاری مراسم عقد زوجین در کنار قبور مطهر شهدای گمنام باشد، این کار از سوی حوزه های مقاومت بسیج به صورت رایگان انجام می گیرد.

 مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد به برگزاری مراسم ازدواج آسان توسط بسیج در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: زوجینی که مراسم عقد را برگزار کنند، به صورت رایگان و از سمت بسیج مراسم ازدواج گروهی برای آنها برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: زوجینی که یکسال از ازدواج آنها گذشته باشد، به صورت رایگان از سوی حوزه های مقاومت بسیج کلاس های مشاوره و آموزش سبک زندگی برایشان برگزار می شود.

مرادقلی هدف از این کار را ترویج ازدواج آسان دانست و تصریح کرد: پایداری و تحکیم خانواده و افزایش جمعیت از دیگر اهداف سپاه الغدیر از برگزاری برنامه های ازدواج آسان است.

مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه هم اکنون در حال ثبت نام زوجینی هستیم که تمایل به شرکت در طرح ازدواج آسان دارند، اذعان داشت: مراسم ازدواج آسان از عید قربان تا عید غدیرخم در سطح استان یزد برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: یکی از مواردی که در کنار برگزاری این مراسمات مد نظر بوده، تبیین و ترویج این حرکت ارزشمند برای جامعه علمی و نخبگان استان است لذا در رویداد علمی جمعیت، خانواده و ازدواج که در همین بازه نیز با همت اقشار مختلف بسیج و مرکز پژوهش های راهبردی شهید الله دادی برگزار گردید این موضوع نیز به عنوان یکی از موارد رویداد مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 1077804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha