مساجد به تامین شرایط اقتصادی و فرهنگی ازدواج کمک کنند

حجت الاسلام والمسلمین رسولی گفت: مساجد از گذشته تاکنون در زمینه ترویج ازدواج جوانان فعال بوده‌اند و بهتر است علاوه بر مسئله اقتصادی این حوزه در زمینه فرهنگی و آموزشی نیز فعال‌تر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن رسولی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اگر اسلام مسجد را مرکز جامعه معرفی کرده است صرفا به خاطر اقامه نماز جماعت یا ختم قرآن نیست، اظهار کرد: وقتی از مرکزیت مسجد در جامعه سخن می گوییم یعنی مرکزیت در حوزه عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، آموزشی و هر آنچه که مورد نیاز جامعه اسلامی است.

 

امام جماعت حضرت فاطمه زهرا (س) (واقع در تهران بلوار ارتش) افزود: مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک بار دیگر جایگاه اصیل دینی خود را پیدا کردند و امیدواریم که رییس جمهوری منتخب مردم و دولت جدیدی که تشکیل می دهد بیش از گذشته به فکر تثبیت جایگاه مساجد در کشور باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد از گذشته تاکنون در حوزه ازدواج جوانان فعال بوده اند، یادآور شد: هم ما و هم نسل های پیش از ما دقیقا به خاطر دارند که وقتی قرار بود جوانی ازدواج کند و دچار مشکل اقتصادی بود، این امام جماعت مسجد بود که اهالی مسجد و یک محله را برای رفع مشکلات آن جوان بسیج می کرد. امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت این رسالت روحانیون کمتر از گذشته قابلیت انجام دارد. با وجود این شاهد هستیم که بسیاری از مساجد در تامین هزینه های اولیه تشکیل زندگی مشترک گام های بلندی برمی دارند.

 

رسولی افزود: آنچه که مساجد در حوزه ازدواج انجام می دهند بیش از همه در زمینه اقتصادی است یعنی کاری می کنند که زوج بتوانند خانه ای را اجاره کنند و در آن بشینند؛ این موضوع بسیار خوب و ضروری است اما در کنار این کار باید آموزش های لازم در حوزه تعامل خوب میان زوجین نیز در مساجد ارایه شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: کلاس های مشاوره ازدواج و خانواده در برخی از مساجد به صورت منظم و دایمی برگزار می شود که شایسته تقدیر است اما این باید به یک سنت رایج در تمام مساجد روستایی و شهری تبدیل شود.

کد خبر 1073676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha