تامین منابع برای اشتغال و اقدامات فرهنگی در ملاشیه اهواز

شیبه گفت: با همکاری میان کمیته امداد و بسیج مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان برنامه‌های مفیدی برای پیشرفت منطقه ملاشیه اهواز در دستور کار قرار گرفت.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در خصوص توانمندسازی اقتصادی با رویکرد شعار سال و محوریت اشتغال همکای مشترکی میان بسیج مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) و کمیته امداد خوزستان جهت توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی و مشارکت‌های مردمی صورت گرفت.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ساماندهی مناطق حاشیه‌ای شهر، ایجاد فرصت‌های شغلی است تصریح کرد: اشتغال، معیشت محرومیت‌زدایی، حاشیه نشینی و ... در آینده اهمیت دارد.

 

وی اضافه کرد: بسیج ظرفیت‌های خوبی دارد و با هماهنگی با یکدیگر می‌توانیم گره‌هایی از مشکلات مردم را باز کنیم، حرکت‌های خودجوش مردم و بسیجیان همانند پویش همدلی رزمایش مواسات نقطه قوتی است که به امید خدا اثرش را درآینده خود را نشان خواهد داد.

 

شیبه تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکلات حاشیه‌نشینی را حل کنیم، ابتدا باید اشتغال را برای این مناطق فراهم کرد که پس از رفع مشکلات بیکاری و مسائل معیشتی مهمترین آسیب‌های اجتماعی یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اگر اشتغال در سطح جامعه باشد، بسیاری از مشکلات موجود از جمله آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود عنوان کرد: با همکاری و تعامل بسیج و خیریه‌ها گسترش مراکز خدمات اشتغال محله‌محور را در دستور کار خود قرار دادیم.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: مرکز خدمات اشتغال محلی برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی به کمک قرارگاه جهادی امیرالمومنین (ع)، خیرین و معتمدین محل راه‌اندازی می‌شود و این مراکز برای خانواده‌های که اشتغال ندارد و مخصوصا سرپرست خانوار کارآفرینی می‌کند.

 

وی تاکید کرد: کمک دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و رفع مشکلات برای گسترش مراکز خدمات اشتغال، می‌تواند عزم خیرین برای فعالیت بیشتر در این زمینه را فراهم کند؛ اگر مشکلات معیشتی و اقتصادی رفع شود دیگر کمتر باید نگران آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر بود.

 

شیبه بیان کرد: همکاری صرفاً در پرداخت تسهیلات نبوده، بلکه در تمامی ابعاد و فرآیند مطالعاتی، برنامه‌ریزی، توانمندسازی و در نهایت اعطای تسهیلات حمایتی نقش‌آفرینی می‌کند که با توجه به شرایط خاص و ویژه مناطق حاشیه‌نشین و افراد ساکن در این مناطق، اعطای تسهیلات نیز باید به صورت ویژه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل و راه‌اندازی مراکز محلی باعث تقویت کارگروهی، هم‌افزایی، هم‌پوشانی و تقویت نقاط قوت می‌شود، یکی دیگر از نیازهای اصلی مناطق حاشیه‌ای شهرها را کمبود مهارت دانست و یاد آور شد: برای رفع مشکلات مهارتی باید آموزشی حاشیه نشینان پیش از شروع اشتغال در اولویت قرار گیرد.

 

ملاشیه محله‌ای در جنوب غربی اهواز و در حاشیه جاده اهواز - خرمشهر واقع است. این محله کم برخوردار از مناطق پرجمعیت اهواز به شمار می‌رود.

 

کد خبر 1073702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha